torsdag, september 12, 2019

Pippi nr 84 har magen full av lök

Visserligen har jag inte visat upp några nyförvärv i pippi-nischen här på länge, men ni kan ju aldrig ha tänkt att jag plötsligt inte har pippi på fåglar? Sånt går ju inte över!

Alltså har det blivit dags att stolt visa upp ("proudly presenting", ni vet) denna praktfulla tupp som fått tjänstgöra som lökgömma på köksbordet ända sedan vi möttes i en butik i Uppsala för en tid sedan. Med nummer 84 i samlingen har det just fått lite ledigt och tillbringar ledigheten i källaren, men den ska få jobba igen vad det lider.

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. Det var en rolig en! Är det tänkt att det ska vara påskägg i eller är det för lök?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte - men tycker att det får väl jag bestämma alldeles själv!

      Radera
  2. Kul Pippi. Lök ska ju helst ligga luftigt. Vi har bara vitlöken i rumstemperatur men det där är ju också bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funkar utmärkt som "lökgömma" - särskilt gömda är de ju inte.

      Radera
  3. Vilken fining!! Den pippin skulle passa väldigt bra här hemma hos mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns nog fler i Uppsala och nån av dem flyttar säkert gärna till Medelhavet! Kul att du hör av dig igen!

      Radera
  4. Ja, i källaren gör den ju ingen nytta direkt. Tycken "lökpippin" är otroligt läcker och kan ju innehålla äpplen eller annan frukt också.

    SvaraRadera
  5. Jag är glad över att dela mitt vittnesmål här, jag är brenda och har varit gift för länge sedan, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän det fjärde året i vårt äktenskap, när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen till vår äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att det hela var en lögn, men han förlorade kärlek, förtroende och förtroende för mig. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för en skilsmässa, senare blev vi separerade. Två år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag inledde en sökning på hur man skulle få tillbaka min man, och då hänvisades jag till Dr. IZOYA, en stor och mycket andlig man som älskade en kärlek stava för mig och fick min EX att återvända till mig inom 48 timmar. med glädjen och lyckan i mig släpper jag hans kontakt, drizayaomosolution@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också till att följa frågor ...
    (1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning

    SvaraRadera