onsdag, maj 27, 2020

Liten fråga till blogspot-bloggare

Det dök upp ett meddelande på skärmen att Blogspot ska ha en ny version från nästa månadsskifte. Man kunde klicka på en "knapp" för att prova hur det skulle te sig. Jag gjorde det. Men verkar det nya bättre?
OK man vänjer sig säkert men en sak har jag lagt märke till: man verkar inte kunna förprogrammera publicering? Och en post jag la ut på onsdagen datumstämplas på tisdagen, då jag förvisso skrev den, men ändå?!? (Lyckades ändra sen.)
Vad säger ni andra? Är det en förbättring, fattar man det så småningom eller?

M v h Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Jag har inte blogspot, men har läst på andra bloggar om en ändring. Kolla på andra blogspot bloggar vad de säjer, är mitt råd.
    Hoppas det läser sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem vet, det är kanske till det bättre, fast jag inte lyckades se det vid första test.

      Radera
  2. Klickade också över i går och har nog svurit en del. Allt ska vara så himla mobilvänligt numer! Blir så trött på det!!!

    Och jo, du kan ställa in publiceringstid precis som vanligt. Om du är inne i inlägget s¨har du i högerspalten "Published on" och där kan du ställa in på precis på samma sätt som tidigare.

    Apropå det så ser jag att du fortfarande inte har fått hjälp med din högerspalt ... Du kanske borde fundera på att byta tema? Ta en backup först bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, man får väl klicka runt lite flitigare ... men du, jag har aldrig haft nån högerspalt vad jag kan minnas! Eller menar du att etiketterna låg till höger förut?

      Radera
    2. Jag borde ju verkligen minnas!!! men det gör jag alltså inte ...

      Radera
    3. Jag får så där att för varje inlägg jag ska gå in och läsa får jag en redirectorate, att jag länkas om. Det kommer jag bli tokig på!

      Radera
    4. Jo, du hade en högerspalt, den som numer har hoppat ned under allt på vänster sida.

      Jag undrar fortfarande hur det ser ut i din layout, om det är inställt att du ska ha både höger- och vänsterspalt?

      Radera
    5. Suck. När jag tittar i Tema/Layout finns ingen layout som ens liknar min, den är förvisso snart 16 år gammal. Har allt i en enda lång sidebar, fattar inte hur man ändrar.

      Radera