onsdag, juli 28, 2021

En kärlek som håller

När den här sommaren ska summeras kommer nog ordet "rekord" att dyka upp ideligen.

En bransch som noterar rejäl medvind är, föga förvånande, glassbranschen. Oj som vi konsumerar kall glass medan solen vräker ner och temperaturen håller sig nära 30-gradersstrecket dag efter dag, i veckor! Dessutom äter vi tydligen mer glass hemma, enligt försäljningsstatistiken. Att svensken också tar hemester påverkar även det glasskonsumtionen: säg den utflykt på vilken man inte ser en glasskiosk!

Jag är inget undantag, gillar glass av alla möjliga sorter. Men vill gärna slå ett slag för en gammal kärlek som jag mötte på nytt häromdagen. Kunde genast konstatera att det handlar om den sortens känslor som inte rostar (nä hur skulle glass kunna rosta alls?).

Namnet på min käresta är Solero. Kommer från GB Glace, består av vaniljglass med inslag av exotisk frukt och ett yttre lager av ännu mera frukt. Finns i flera varianter, men Exotic är min favorit, med Mango som främsta utmanare. Solero har också placerat sig högt i flera tester, så jag är långt ifrån ensam om denna förtjusning. Tänkte i alla fall att jag unnar äver dig att testa  det kan ju tänkas att du inte gjort det än!

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. efter två mils cykling är jag värd en göteborgsk glass 🚴

    SvaraRadera
  2. Solero gillas här också och den är inte heller så söt. Läskar fint också.
    I övrigt är jag lättfångad av "Kennys gelato" och den som säljs vid "Snö". Lite knepigare dock att få tag på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns rätt många exklusiva pch goda sorter. Solero hittar man tack och lov överallt!

      Radera
  3. Solero har jag inte ens prövat! Inget är sig likt sedan Cassata försvann ... Men jag ska våga vara lite vild och galen och pröva nåt nytt! 🤪

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dags för en solero helt enkelt!

      Radera
  4. Solero känner till och med jag till. Skönt att kärleken blev besvarad, om glass nu kan besvara kärlek;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du fortsätter väl vägra glass?

      Radera
  5. Den är en av mina favoriter med. Andra favoriter, som tyvärr plockats bort från sortimentet, är igloo och finger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kommer gamla favoriter tillbaka!

      Radera