söndag, augusti 22, 2021

Efterbörd som skyltskörd

Du som kände för det hängde kanske med mig på Liljevalchs Vårsalong härom dagen (även om jag var väldigt sent ute  i dag är utställningen slut). Dock sparade jag fotot på ett verk, ett av fem i princip likadana, och jag vill kalla dem skyltar. De satt i olika salar. Här ser du en av dem. Olle Borg verkar vara en man med humor, det måste man vara tacksam för!

En bild till har jag sparat från min lilla konstrunda. Inte ett verk som kvalat in på själva utställningen, men en sorts skylt som man vid det här laget så innerligt önskar att vi ska slippa: avståndsmarkeringarna.

Skyltsöndagens nav finns hos BP, och i hennes högerspalt hittar du flera skyltande bloggare. Precis som vanligt, med andra ord!

Har mer än en gång funderat på att åka med den här. Bra skyltar tycker jag
amfibiebussen har! "Följ inte efter mig, det klarar du inte!"
Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Kul att se mer från Liljevalchs vårsalong. Jodå, jag var med på ditt besök där här i bloggen.
    Vad gäller "Oceanbus" så ta gärna en tur. (Jag har jag åkt den ett par gånger, varav en gång med barnbarnen. )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig att det blir ett extra plus att åka med barn!

      Radera
  2. Ta du en tur med bussen, det blir säkert en upplevelse. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Den bussen ser himla intressant ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör den ju, absolut! Men jag har bara sett den på gata, aldrig i sjön.

      Radera
  4. Första skylten påminner antingen om en utrymningsplan eller en arkitektritning. Men jag ser humorn i skylten. Fick dock titta två gånger;-)
    Ja, dessa avståndsmarkeringar. De lär nog hänga med oss ett bra tag till. Gissar också att de flesta butiker/gallerior med mera låter markeringarna vara kvar även när de inte behövs längre. Alltför mycket jobb att pilla bort plasten/färgen.
    Den där oceanbussen är himla kul. Den har ett "haj-ansikte".

    En toppen skyltning igen! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det som en utrymningsplan, en sån som sitter i varje hotellrum! Kul idé att kalla det för konst - och lyckas få med det på utställning t o m!

      Radera
  5. Jag har ju tidigare erkänt att jag inte är bevandrad i ämnet konst, men tycker att det är väldigt roligt att en söderköpingskille som jag känner, har med några verk på Liljevalchs senaste. Han var min chef när jag jobbade med de nykomna flyktingpojkarna, Ola N-son. Han gör nya humoristiska konstverk av tavlor han hittar på loppis. Men till den här utställningen gjorde han bläckfiskar och satte på porslinsstatyetter. Tavlorna är roligare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan, några bläckfiskar minns jag inte att jag såg! Men det är lätt att missa något i stora salar med mängder av prylar.

      Radera
  6. Haha, jag har inte riktigt fattat grejen med amfibiebussen! För ett par år sedan anordnades en bussresa från Fredriksberg till Stockholm, inget ovanligt i sig, men väl där skulle man byta färdmedel, till en amfibiebuss! Med den tog man väl en tur på sjön och sedan tog man åter den vanliga bussen hem. Totaltid 10 timmar...på en buss! Nej tack sa jag som inte fattade tjusningen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre lycka nästa gång kanske? Jag tycker det låter lite kul!

      Radera