fredag, augusti 20, 2021

Livsviktigt

Fem fredagsfrågor denna dag när solen lyser och luften inte far fram i galen fart. Härligt! Det här är vad Elisa Matilda undrar:

  1. Vad går du alltid utanför dörren med? Nycklar, mobil, betalkort och (hopvikbar, liten) kasse. 
  2. Vad inom teknik har förbättrat ditt liv? Datorn, för både nytta och nöje.
  3. Vilket livsmedel är ett måste i skafferiet? Falu rågrut, tätt följt av ägg och yoghurt.
  4. Vad på morgonen gör så resten av dagen blir bra? Ska klara både nian och svåra sudokun i SvD.
  5. Vad är livsviktigt för dig? Att hela min familj har det så bra det nånsin går.
Att påstå att det är livsviktigt att omge sig med blommor vore
naturligtvis att överdriva, men det är ett positivt inslag i vardagen!
Copyright Klimakteriehäxan

16 kommentarer:

  1. Falu rågrut, ägg och rysk yoghurt lever man länge på...
    Göteborgs-Posten har fina korsord varje dag, säger maken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill tro på det där med att korsord är bra för hjärnan ...

      Radera
  2. sudoku på morgonen är ett måste till kaffet. Wasa surdegsknäcke fullkorn har jag alltid hemma. ägg är alltid bra att ha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knäckebröd och ägg överlever man rätt länge på.

      Radera
  3. Jag har alltid Husmans knäcke hemma. Ägg och kaffe.
    Håller med dig i mycket, dock ingen sudoku.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffe borde jag kanske ha nämnt ...

      Radera
  4. Ja, äggen får inte ta slut i kylskåpet, inte kaffet heller!
    Håller min hjärna igång med Wordfeud på mobilen.
    Å visst är det nya tider då man inte har plånboken med sig ut längre, jag vet knappt hur de svenska mynten ser ut, förutom 10-kronan då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä mynten är man inte ett skvatt bekant med!
      Säg till om du vill wordfeuda!!!

      Radera
  5. Hinner inte läsa så mycket på morgonen när jag ska till jobbet, men lite blir det och desto mer lediga mornar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig har det alltid varit kvällen som varit lästid. Älskar sovmorgnar.

      Radera
  6. Roligt att vi båda två har blommor i vårt inlägg idag;-)
    Soduko klarade jag ibland lätt-och medium versionen, men långt ifrån alltid - och det var sisådär 10 or sedan. Den svåraste versionen klarade jag aldrig, men jag kan ju skylla på diskalkyli;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte tror jag väl att diskalkyli hindrar sudoku-utövning??? Men man måste ju inte.
      Blommor måste man däremot ha.

      Radera
  7. Jag löser alldeles för lite korsord. Det är ju faktiskt riktigt roligt att göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja utan tvekan ett bra tidsfördriv. Min mamma löste korsord livet ut, hon var duktig - och klar i knoppen.

      Radera
  8. Klart igenkännande på alla svar. Men kaffe vill jag också gärna ha med på nr.3 och på nr 5 vill jag även ha med frihet; i både större och mindre sammanhang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffe är det bästa ting som sökas kan all världen kring - nej visst nej, frihet var det väl han skrev? som sökas kan all världen kring ... biskop Tomas visste vad han talade om.

      Radera