lördag, augusti 07, 2021

Veckans mening – om en pandemieffekt

Veckans mening kan, det vet ni ju, handla om precis vad som helst. Det som krävs är att man som läsare hejdat sig aldrig så lite. Vilket kan bero på att man blir rörd, arg, road eller förtjust i en formulering. Du bestämmer själv, men det är Skriv-Robert som börjat alltihop. Denna gång tar jag ett dagsfärskt bidrag, ur Karin Thunbergs krönika i Svenska Dagbladet, en text jag åtminstone delvis kan känna igen mig i. Det betyder att jag sparar meningen jag hade på lut ... Dock syndar jag lite nu och tar för första gången två meningar, eftersom de hänger så intimt ihop.

Ett år i karantän fick många av oss att värdesätta nya sidor av livet. Som snällhet, omtänksamhet.

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. visst har hon rätt, Karin Thunberg. det har hon ofta

    SvaraRadera
  2. har varit försiktig... men inte varit i karantän

    SvaraRadera
    Svar
    1. Isolering är ju inte precis samma sak.

      Radera
  3. Karantän har jag inte befunnit mig i men jag har varit försiktig och hållt avstånd- Men visst tror jag att både snällhet och omtänksamheten både hos mig och andra kan ha ökat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt om eländet haft nån positiv effekt!

      Radera
  4. Håller helt med där! Det är många som erbjudit hjälp att till exempel handla om personer var i riskzonen. Grannar hälsade helt plötsligt och innergården fick ett helt nytt "pandemiliv", nåt den aldrig haft. Så inget ont som inte har nåt gott med sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror många trots allt fått en del nya, positiva kontakter - så bra!

      Radera
  5. läst en bra bok av Karin Thunberg

    SvaraRadera
  6. Hm, ja, men det behöver man väl inte ett år i karantän för att värdesätta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del har säkert behövt det!!! Men säkert inte alla.

      Radera