lördag, augusti 21, 2021

Unikt bokmärke

Här det senaste nyförvärvet i mitt konstförråd: en akvarell av Mia Eklund. Dock i ovanligt litet format, tänkt som bokmärke, och därmed också i en väldigt överkomlig prisklass: tjugo kronor. 
Borde faktiskt ha kostat mer, kan jag tycka, även om jag inte klagade ...

För ett original är det, och jag tycker det är jättefint! Mia är flitig och har nyss stängt ännu en separatutställning, på ett galleri i Gamla Stan. I höst satsar hon igen  och bokmärkena, alla unika, är förstås bara en biprodukt till allt arbete i olja och akvarell, i betydligt större format.  

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Vad fint! En verklig raritet! Det kan du stolt lägga till samlingarna.

    SvaraRadera
  2. Ett otroligt vackert bokmärke!
    Sen läste jag om vad du skulle ta med dig ut - och som dom flesta kom mobilen med. Inget för mig alls, jag är glad om jag glömmer den.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nöjd med mitt nya bokmärke är jag!
      Om mobilen: det är bra att inte prata i den hela tiden, men nu betalar man ju med den också!

      Radera
  3. Det var ett riktigt, riktigt fint bokmärke som är helt i min smak. Synd att använda det som bokmärke. Jag skulle rama in det. Med sitt annorlunda format skulle det bli ett riktigt "hett" konstverk på väggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju tyvärr inplastat, tror inte det blir så lyckat att rama in. Men visst är det jättefint!

      Radera
  4. riktigt tjusigt bokmärke, du får inte glömma den mellan någon biblioteksbok!

    SvaraRadera