torsdag, augusti 13, 2020

Suget efter sommarläsning

Mia i bokhörnan har som alltid på torsdagar levererat en helgfråga i två delar.
Andra frågan, den hon kallar bonusfrågan, är enkel att svara på: Vad gör du för att svalka dig i värmen?
Jag har två jättebra knep: alltid solfjäder i väskan och så hoppar jag i sjön så ofta jag kan. Inomhus har jag gärna korsdrag.

Fast den "riktiga" helgfrågan, den är mycket svårare att besvara. Den lyder: Av dina inköp eller rec.ex på sista tiden, vilken är du mest sugen på att sätta tänderna i?
Tja, recensionsex har jag som bekant inga. Men jag envisas ju med att köpa böcker trots att jag verkligen inte borde. 

Det får bli ett konstigt svar: jag är mest sugen på att läsa ut "Dockorna", sommarföljetongen i Dagens Nyheter av Katarina Wennstam. Har gjort uppehåll för att vänta in de sista avsnitten.

Copyright Klimakteriehäxan

16 kommentarer:

  1. jag har en fin hög biblioteksböcker, ska hämta två nya imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte varit till biblioteket sen det här coronaeländet bröt ut.

      Radera
  2. Det blev biblioteksböcker för mig, köper sällan böcker sen jag började jobba med det och har inga recex.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låna är väldigt bra, bättre än att köpa till redansprängfyllda hyllor.

      Radera
  3. jag köper gärna böcker trots att jag lånar många. en kan hämta vid dörren på biblioteket. däremot går jag inte till badstranden för där är det packat med folk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns som tur är ställen där man kan bada utan att slåss om utrymmet. Och mellan doppen kan man ta en liten lässtund!

      Radera
  4. Vi bekymrar oss över hur vi ska svalka oss, men snart är det kallt igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant. Då blir det andra bullar!

      Radera
  5. Recensionsex. Intressant ord, hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Särskilt om man lägger till ett s ...

      Radera
  6. Wennstam skriver så himla bra. Fast jag ligger efter i serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är riktigt bra, men man behöver ju inte läsa hennes böcker i nån särskild ordning, vilket är skönt tycker jag.

      Radera
  7. Solfjäder har dottern alltid med sig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet inte hur man klarade sig utan, förr? Precis som med a/c i bilen!
      Det här är länk till en av mina bitar om solfjädrar (det finns ett helt gäng):
      https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2018/07/dont-leave-home-without-it.html

      Radera
  8. Nej, Katarina Wennstam har jag bestämt inte läst något av, kanske man borde?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag! Fast den här är inte hennes bästa, tror jag. Min läsupplevelse är dock lite skadad av att jag läst den som följetong, det ska aldrig mer ske!!!

      Radera