torsdag, juli 16, 2020

Dagens ord 81


VYKORTSAVSTÅND

-Det är just så långt det är till platserna vi brukade åka till på semester. Och det är de som avses, när författaren Fredrik Sjöberg skriver i Svenska Dagbladet om våra resvanor, i år ändrade till hemester. Men bortsett från att vykortsskrivande nästan är en bortglömd konst kan man ju fundera lite: visst kan väl en sommarhälsning från, låt oss säga, Gävle eller Växjö också vara välkommen? Vykortsavståndet måste kunna mätas med resårband, tänker jag. 

6 kommentarer:

  1. Kom att tänka på förr, när jag samlade på fådda vykort. Alltid roligt att få en postal hälsning. Vykorten från utlandet kom oftast dock ett tag efter det man kommit hem.
    Men inte så ofta jag skickar vykort från Lidköping längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä nu blir det väl ett MMS - kommer fram direkt. Är dessutom portobefriat. Men det var trevligt med vykort!

      Radera
  2. Visst är det roligt att få vykort, men det var längesedan jag fick något. Och för den delen, längesedan jag skrev något.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man har liksom tappat vanan ...

      Radera
  3. vykortsskrivning har fått uppsving

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså. Har inte märkt det, men folk kanske skickar till andra än till mej just ...

      Radera