fredag, januari 14, 2022

Undan ska det gå!

Fem fredagsfrågor från Elisa Matilda att begrunda medan januarisolen skiner från blå himmel. Men det lockar ändå inte att gå ut, för hu som det blåser! Det riktigt tjuter kring kåken och träden dansar vild salsa. Aldrig ska man vara nöjd! Lika bra att ta sig an frågorna då:

  1. Hur har du varit snabb i veckan? Jag är snabb med det mesta, om jag bara sätter i gång. Ibland blir det fort men fel, förvisso, men jag gillar när det går undan. Tyvärr äter jag snabbt också, det är dumt.
  2. Hur har du varit energisk i veckan? Inte överdrivet. Men gjorde ett ok träningspass i går kväll för första gången på ganska länge.
  3. Hur har du varit effektiv i veckan? Har fått undan julen. Prylarna är återbördade till källarförrådet.
  4. Hur har du varit kort i veckan? Kröp på golvet med barnbarnet. Kärt besvär. Och än så länge är han kortare än jag!
  5. Hur har du varit ditt bästa i veckan? Ja, jag undrar det jag? 
Copyright Klimakteriehäxan

28 kommentarer:

  1. vanligtvis är jag snabb när jag gör saker. men äter gör jag väldigt sakta numera. äldsta lilla barnbarnet är på väg att varva mig vad det gäller längden

    SvaraRadera
  2. Dom växer fort! Mitt ena barnbarn är betydligt längre än mig. Jag har inte avslutat min jul än...det ska dröja!! Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt barnbarn är inte riktigt uppe i metern än, så jag ska väl vara längre än han några år till ... Julen kan förvisso vara än till påska!

      Radera
  3. Så mysigt att få krypa med barnbarnet, det ser jag fram emot att få göra så småningom!
    Men mat, det äter jag långsamt och njuter!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är underbar den ungen! (så säger ju alla mor- och farmödrar förstås). Bra att du njuter av maten!

      Radera
  4. Veckorna går snabbt så det vill till att hänga i. Rask blev min promenad idag men det var het ok. längs Årstaviken.
    Så effektiv behöver jag inte vara längre. Men julen kom ut till nyår.
    Kul att läsa dina svar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom plötsligt på att jag glömt inte mindre än två julgrejer framme ... får ta tag i det!

      Radera
  5. minns inte om jag nånsin varit snabb... ser att mina barn behöver halva tiden att göra saker. Äldsta barnbarnet är ganska mycket längre än jag... var i badhuset med de de två äldsta nyligen. Och kröp med det yngsta idag ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du kan hitta på saker med dem hela tiden!

      Radera
  6. Ja, du har då varit betydligt mera "aktiv" än jag om man säger så;-) Gissar dock att barnbarnet lär
    förbli kortare än du åtminstone 13 år till;-)
    Gemensamt har vi att vi äter mat fort. Vet inte ens varför, men har alltid gjort det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äter ibland med en god vän som glufsar i sig lika fort som jag. Vi brukar skoja om att vi är rädda att nån ska komma och sno käket från våra tallrikar ...

      Radera
  7. Svar. jodå det stämmer med 50 g smör i den snabba kanelbullen, jag lyfte också på ögonbrynen, men min man åt med god aptit, jag smakade också lite. Fast vi fick köra den lite längre än bara en minut i vår micro ;-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag tappade lusten där ... för mycket smör helt enkelt!

      Radera
  8. Alltid lika spännande att läsa andras svar på fredagsfrågorna.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, kul att du tittar in! Ska genast kolla dina svar!

      Radera
  9. äter långsamt, alltid sist... läser långsamt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äta sakta är bra, läsa sakta kan vara bra men är det inte alltid tror jag.

      Radera
  10. Oj, snabbasvar. Jag är den där petiga som gärna tar ett extra varv så jag vet det är rätt. Och svär över dem som gör snabbt och fel. 😁

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att vara noggrann är en dygd det också!

      Radera
  11. Haha, underbart kvicka svar! Jag äter också snabbt, helst framför en av de korta nyhetsrapporteringarna på Svt Play eller TV4 Play. Äter sällan vid matbordet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att du tittar in här! Ibland blir det förvisso käk framför tv:n. Men då får det inte vara nåt jättespännande program eller en blodig deckare ...

      Radera
  12. Träningen har helt skitit sig, måste bara ta tag i det igen. Ändå handlar det bara om hemmajympa...Vem gör inte fel ibland...det är mänskligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemmajympa är sannerligen ingen enkel sak - det enklaste är tyvärr att hoppa över den ... och det blir inte ens ett litet höjdhopp ...

      Radera
  13. Riktigt skoj att läsa svar som inte var - nej jag har inte varit snabb, inte energisk, inte.... ler där jag sitter o läser. Ditt svar på sista frågan gillade jag. Ha en fin söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tittar hit! Önskar dig också en fin söndag, min ser ut att bli grå, våt och blåsig ...

      Radera
  14. Jag tycker det är otroligt skönt att ta undan julen, det känns som att man tröttnar väldigt fort. I alla fall jag, trots att jag älskar många av mina julsaker =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ligger mycket i det! TomtarnA åker ut och ljuset smyger in!

      Radera