torsdag, juli 12, 2018

Lättsmält läsning

Helgfrågan som Mia i bokhörnan brukar ställa varje vecka är nu inne i sommar/standby-läge. Vilket betyder att frågan är den samma flera veckor i rad: Vad läser du just nu?

Mot bättre vetande har jag tagit tag i en bok som jag fått  och egentligen inte
tror på: "Flytten till Cornwall" (The Cornish House) av Liz Fenwick. Nyblivna, unga änkan Maddie har fått en tonårig styvdotter på halsen, blivit av med alla sina pengar men lyckosamt nog ärvt ett stort och gammalt hus på den brittiska vischa som är så omhuldad som ett romantiskt paradis.

Lättsmält och förutsägbart, har läst hundra sidor. Borde nog ha ägnat tiden åt något en aning mer ambitiöst, men i solstolen är det bra med nåt enkelt! Omslaget är gulligt.

Copyright Klimakteriehäxan

15 kommentarer:

  1. Det låter som en behaglig bok att vila i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det ju skönt att inte bli alltför engagerad ...

      Radera
  2. Nu har jag ju varit i Cornwall och dessutom följt Doc Martin slaviskt så... Men nej, den boken är då inte mitt stuk om man säger så. Jag brukar läsa deckare i solstolen;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Deckare, javisst, men bra med variation tycker jag!

      Radera
  3. Flytten till Cornwall är fin ❤️ förutsägbart, låt bli att läsa då... inte slutet som är viktigt utan resan dit, som Karin Boye sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förutsägbarheten dyker förstås inte upp förrän efter ett antal sidor in i berättelsen...

      Radera
  4. Låter som en bok som kan vara trevlig att läsa, och ibland kan en behöva lättsmält men många gånger handlar det om rätt bok vid rätt tillfälle, iaf är det så för mig. Cornwall har jag varit i, jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att man borde ha varit där. Vilket jag tyvärr inte har-

      Radera
  5. Solstolen tycker jag lämpar sig för lättsam läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Och den här boken tar sig, jag har klämt ungefär 100 sidor till nu.

      Radera
  6. lagom ansträngande i hettan

    SvaraRadera
  7. När det är så här hett så är det lagom med lite lättsam läsning.

    SvaraRadera
  8. Låter som en bok som passar i sommarvärmen. Inget fel på det.

    SvaraRadera
  9. Stiligt bokomslag. :)

    SvaraRadera
  10. Jag läser mycket lättsmält med

    SvaraRadera