måndag, juli 30, 2018

Moln på min blå himmel


Det har varit mycket tal om moln på sistone. Kanske mest på bristen av dem, men det har också sagts att när de väl dök upp hade de just ingen fukt att bjuda på ...

För min del har jag vistats i regnfritt land, men det har inte hindrat en och annan väldigt vacker molnformation att pryda sommarhimlen. Man får njuta av det som bjuds!

Den blåa sommarhimlen kommer väl till pass när veckans tema hos Sanna i Gems Weekly Photo Challenge är just BLÅ.

Copyright Klimakteriehäxan

15 kommentarer:

  1. Mmm blå himmel så gott som hela den här sommaren, men just nu är den öppen och det vräker ner. Fina bilder! Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Så vackert det är med vita sommarmoln på en blå himmel! Dubbelt upp när de speglar sig i havet!

    SvaraRadera
  3. Väldigt vackert! Kommer att tänka på att Sagans Bonjour tristess har haft titeln Ett moln på min himmel i svensk översättning.

    SvaraRadera
  4. Visst kan man njuta av moln, både vita och mörka, fast möjligen av olika anledningar ...

    SvaraRadera
  5. Väldigt vackra bilder och visst har det varit skönt med några molntussar på den annars så helt blå himlen. Sista bilden med molnen som spelgar sig i vattnet fastnade jag extra för.

    SvaraRadera
  6. Heisann, nydelige bilder av vakre, blå himler, men nå er det faktisk grått og vått her hos meg der jeg sitter på verandaen og skriver. Endelig kom regnet!

    SvaraRadera
  7. Spännande och vackra bilder med molnformationerna som speglar sig i vattnet.
    Ingrid

    SvaraRadera
  8. Jo visst var de vackra att se de där molnen, men någon nederbörd bjöd de inte på ... Kul att ni uppskattar mina bilder hur som helst!

    SvaraRadera
  9. Åh så vackert! Man ser också hur lågt vattnet är nu.

    SvaraRadera
  10. Ja aldrig har väl himlen varit så vackert blå som denna sommar!

    SvaraRadera
  11. Det är så vackert med vita, ulliga moln på en blå himmel. Väldigt vackra bilder!

    SvaraRadera
  12. Så vackra, vet inte vilken jag gillar bäst, första eller sista? Men vad spelar det för roll? Blått är blått och molntussar är vita i bästa fall. Alldeles på tok för få här hos mig i sommar. Men nu ska det väl vända. Längtar efter mitt täcke att sova under..

    SvaraRadera
  13. Moln är en sån där grej som man kan titta på i evigheter, och fotografera också.

    SvaraRadera
  14. Fina bilder! Det har varit läckra bulliga moln i sommar och som du säger så har de varit utan regn.

    SvaraRadera