söndag, juli 22, 2018

Musik i släkten!

Visst är det kul att ha begåvade släktingar! Skicklige pianisten Anders Wihk är son till en av mina kusiner. I går hade han konsert på hemmaplan tillsammans med basisten Robert Henriksson. Duon inledde den serie musikprogram som hålls i Brunskogs kyrka under Gammelvâla-veckan. En chans att pusta ut och få lite svalka för både medverkande och besökare, som hade det svettigt på inledningsdagen.

Kyrkan var i princip fullsatt och vi som var där fick njuta av ett varierat program. Det inleddes med en upphottad version av "Pärleporten" och avslutades med "Värmlandsvisan", men på den timslånga vägen dit hann vi med en hel del annat också, både välkänt och nyskrivet.
Kul att ha begåvade släktingar, som sagt!

Att vi efter konserten tvingade upptäcka att det var punktering på ett av bilens däck var däremot en tråkig historia.

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. alltid trevligt med live-musik (det har jag varje dag - och ibland tränar sonen säckpipa hos oss)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säckpipa är inte min favvo, dock ...

      Radera
  2. Ja, det är kul med begåvningar i familjen!

    Värmlandsvisan, den är verkligen vacker! Minns när jag var liten (måste ha varit i början av 80-talet) så var jag med min farmor i musikaffären Rylanders i Kalmar och Herr Rylander spelande den på en keyboard och det var bland det vackraste jag har hört!

    Blev lite nyfiken och kollade. Ingvar Rylander måste det har varit som spelade för oss, en känd musiker och tonsättare i Kalmar. Där ser man! Fick en egen konsert av honom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att få njuta av god musik live, det finns så många olika sorter och stilar! Den här konserten var åt det jazziga hållet.

      Radera