söndag, juli 22, 2018

Om det blir i kallaste laget ...

Nog för att det är varmt, men att gå in i ett fryshus vore väl ändå att ta det hela lite väl långt?! Samtidigt framkallar tanken kalla kårar (hm) längs ryggraden: tänk att gå in där och inte kunna ta sig ut igen!

Vet inte om det kan ha inträffat någon incident, men här har man i alla fall tänkt på risken och vidtagit åtgärder för att förhindra att någon hamnar i en miljö som är i kallaste laget. Och den 30-gradiga luften känns plötsligt lite vänligare ...

Skyltsöndag i bloggvärlden har numera sin hemvist hos BP, fast rötterna finns/fanns hos Pumita.

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Vissa skyltar är faktiskt lite läskiga att tänka på, det finns nog ofta - inte alltid - en orsak till att de sitter där.

    SvaraRadera
  2. bli inlåst i bastu eller fryshus, låter inget vidare - bastudörrar är omgjorda, går att öppna inifrån (6-åringen blev inlåst en timme när en gammal låsfjäder gick av, svärsonen hade att göra för att banka genom dörren för att komma åt låset - för alla är ju på semester... men barnbarnet hade ju tillgång till vatten och toa)

    SvaraRadera
  3. Oj ja, visst har man sett nån film där antingen skurken eller polisen blir inlåst i ett frysrum...Fryshuset är ju annars känt för andra aktiviteter, i Stockholm i allafall. Nödläge låter inte bra...alls. Kunde skoja om att jag kunde sitta där en kvart så fick man tyst på mig så mycket som jag gnäller över värmen, men det blir kanske lite magstarkt.

    SvaraRadera
  4. En sådan skylt har jag aldrig sett! Tusen tack för att du la upp den. Det enda jag tänkte på var Fryshuset, skolan alltså. Men det här var ju ett riktigt fryshus. Å nej, jag skulle inte vilja vara instängd där, inte ens med vinterkläder på;-)
    Stort tack för denna för mig ovanliga skylt. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  5. Jag hade heller aldrig sett en sån skylt tidigare. Man känner hotet ... fast jag har nog aldrig varit i ett fryshus!

    SvaraRadera