tisdag, april 25, 2023

Bortvalt

Änglar och demoner ska vara ämnet för veckans tisdagstrio, enligt uppmaningen från Ugglan och boken, som jag troget brukar hänga på. Den här gången har jag dock inget att komma med!  

Den i sammanhanget självskrivna boken "Änglar och demoner" av Dan Brown har jag valt bort. Över huvud taget har jag svårt för historier som på ett eller annat vis tar hjälp av övernaturliga krafter för att klara av berättandet. Ungefär som när författaren trasslat till intrigen så in i vassen att enda utvägen är att låta en dröm bli förklaringen.

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Selma Lagerlöf har mycket olika väsen i sina böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo för all del, de finns. Men det finns så mycket mer i dem!

      Radera
  2. Har för mig att jag tyckte att Änglar och demoner var spännande när den var ny

    SvaraRadera
  3. jag valde också bort Änglar och demoner som jag inte läst. men jag läste faktiskt Da Vinci - koden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag beslöt att inte läsa den, eftersom precis ALLA andra läste den ... var på semester och såg den på tyska, engelska, franska, finska, norska, spanska förutom svenska. Tänkte att det räckte med den läsaranstormningen ...

      Radera
  4. Dan Brown är inte min kopp te. Jag läste Da Vinci-koden och jag tyckte att den var tråkig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var exakt det jag bestämde mig för, om än på väldigt skakiga grunder ... har dock inte ångrat mig!

      Radera
  5. Jag tyckte DaVinci-koden var okej, men gillade Änglar & demoner desto mer, eftersom den utspelar sig i intressanta miljöer i Rom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inser att många har gillat, men jag kommer inte att läsa Brown ändå. Tiden räcker inte till alla!

      Radera
  6. Har inget emot övernaturliga krafter i böcker, varken nya eller gamla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig ställer det till med problem ...

      Radera