måndag, april 10, 2023

Nu håller vi god min (2)

Grönt hår som aldrig tuktats har denna figur som likväl håller god min hemma hos mig. Det hände sig ju för några dagar sedan att jag plötsligt slogs av en insikt: tänk så många ögonpar som vilar på mig, dag ut och dag in! Kanske inte så himla intresserade, men de finns där. Går inte att gömma sig för. Kanske ser de mycket mer än jag tror finns att se? 

Själv anser jag att det handlar om konst, fast inte alltid utförd av berömda upphovspersoner. Den här till exempel har jag inte en aning om vad den kan tänkas ha för historia. Men ett ansikte som man (jag) i alla fall har användning av! Och som håller god min!

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. LillaSyster4:52 em

    Cool figur =)
    Ibland är det ju skönt med ett tyst sällskap ♡ Ha en solig och skön kväll.

    SvaraRadera
  2. Den vasen/krukan minns jag. Älskade den då och älskar den nu:-) Älskar frisyren:-) H*n får gärna titta på mig:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror faktiskt att jag köpt den på Lidl ... och begreppet "bad hairday" har hen aldrig hört talas om!

      Radera