måndag, april 03, 2023

Nu håller vi god min (1)

Sitter uppkrupen i ett soffhörn och tittar runt i mitt hem. Slås plötsligt av en insikt: tänk så många ögonpar som vilar på mig, dag ut och dag in! Kanske inte så himla intresserade, men de finns där. Går inte att gömma sig för. Kanske ser de mycket mer än jag tror finns att se? 

Tar ett varv med kameran och förevigar de gloende, stirrande, bligande, kikande, tittande ansiktena. Alla ser de ut att hålla god min. Var så god, här kommer första ansiktet som håller god min! Ett självporträtt som Dottern gjorde på dagis. Att jag gillar det har ni redan fattat.

Copyright Klimakteriehäxan

11 kommentarer:

  1. Sånt sött självporträtt, klart du har det kvar!

    SvaraRadera
  2. visst vill man spara konstverk

    SvaraRadera
  3. Så smart tecknat, målat...bara de väsentliga delarna av huvudet, ansiktet finns med. Jag förstår att det gula är hår men om man tänker bort håret så blir det jättekul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite imponerad av ögonskuggan/locken ... :-D

      Radera
  4. Big Brother is watching you, eller Big Sister i ditt fall.
    Gillar målningen skarpt och förstår att du är väldigt förtjust i den. Påminner om Ulrika Valliens verk. faktiskt.

    SvaraRadera
  5. Det är nog tur att alla våra fotografier är placerade i gången till sovrummen, annars skulle mina släktingar och vänner få slag när dom ser hur otroligt ostädar vi har! *FNISS*
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligare att titta på bilder än på dammtussar, den saken är helt klar!

      Radera
  6. Anonym11:27 em

    Fin bild!! Och intressant reflektion 👍🧚‍♂️

    SvaraRadera