söndag, april 30, 2023

Färggladare

Det är de blommande trädens tid just nu, vilket gör världen lite färggladare  men inte har jag någon gång tidigare sett en magnoliabakelse! Har inte en aning om hur den smakar, men om den bara är en bråkdel så god som blomman är vacker är det en riktig läckerbit. Kan inhandlas hos Gunnarssons på Götgatan.

Min andra bild denna Skyltsöndag (du vet ju redan att du hittar fler skyltande bloggare via BP) visar hur en från början trist garageport kan förvandlas till en trevlig och riktigt färgglad entré med lite fantasi och energi. Företagsnamnet ordentligt skyltat ovanför brevinkastet, som förstås inte går att peta in tunnaste papper i!

Håller kvar vid det färgglada temat. Grinden på nedersta bilden utgör, tänker jag mig, en ersättning de dagar när den riktiga solen inte lyser på oss. Den här koloniträdgården skyltar alltid med varma, gula strålar! Och det kan verkligen behövas emellanåt.


Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Fick ett gott skratt när jag såg dina Magnolia-bakelser. De är förvillande lik Susjos "bröstbakelser" som hon visade upp för ett tag sedan - hahaha!
    Garageporten/entrén är helt i min smak. Så läcker den är. Vill ha - om jag bara hade ett garage;-)
    Solstaketet i den koloniträdgården är så fint. Just i vårt kalla land värmer dessa strålar extra mycket:-)
    Tusen tack för din fina skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi borde ha solportar på fler ställen!

      Radera
  2. Fin och igenkännande skyltning från vårt fina Södermalm- Nåja, vet inte om bild nr 2 är härifrån men fin är den också-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Garageporten finns på Kammakargatan.

      Radera
  3. Mary Quant-bakelser, smakade du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, har inte smakat. Antar att det är nåt med jordgubb? Helt rätt om Mary Q!

      Radera
  4. Håller med BP om Magnoliabakelserna men det var en kreativ idé.
    Det blev mycket trevligare med målad garageport med tanke på hur miljön runt omkring ser ut.
    Solgrinden är en glädjespridare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt när färgerna dyker upp i vår närhet, i vardagen!

      Radera
  5. Haha jag trodde bakelserna var tuttar! Solen, den är saknad, 3 grader och regn, stackars demonstranter...Fram för flera färgglada grindar och portar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "The Erotic Baker" fanns (finns?) i New York och där kunde man köpa bröst-tårta - jag fick en på min födelsedag när jag firade den i NY! Man kunde också köpa tårta i form av en snopp, men det fick jag inte smaka ....

      Radera