fredag, januari 27, 2023

Med i "På spåret"

Har du också tänkt att det skulle vara roligt att vara med i "På spåret"? Jag har tänkt det, men också insett att det i så fall borde ha skett för sisådär tjugo år sedan, medan jag fortfarande var tämligen snabbtänkt.

Men nu har jag äntligen varit med. Ett av kvällens resmål var Buenos Aires, och en fråga om staden gällde "De galna mödrarna", en grupp kvinnor under ledning av Hebe Bonafini som protesterade mot att man under militärregimen fört bort deras barn och barnbarn mot okända öden.

Bilderna som togs på Plaza de Mayo framför presidentpalatset Casa Rosada i 80-talets början var tagna av min ständige följeslagare Ettore Botta och i inslaget/frågan kunde man höra min speakertext ... Jag har alltså varit med i "På spåret"! ... fast kanske var jag ensam om att märka det ...

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Kul! 🎤 hörde frågan 🇦🇷

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hajade till här i soffan ...

      Radera
  2. Jamen! Grattis kändis! Måste medge att jag aldrig sett På spåret. Jag är ju analfabet vad gäller tv-sändningar, tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj aldrig sett På spåret - ibland är det väldigt underhållande! Just nu dessutom med fenomenala musikinslag: Benny Anderssons orkester är på plats. Låter mycket bra.

      Radera
  3. Gillar verkligen "På spåret" och följer det. Ibland har jag också användning öfr kunskaper jag förvärvat genom resor. Så var det med B.A. Förstår att detta var hemmaarena för dig. Jättekul Vad för egen del glad över att jag kunde en del av svaren från staden. Ohc jag gissade på B.A på 8 poäng.
    Kul att det var din speakertext en hörde. Så visst var du med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På spåret missar man inte gärna, alltid kul att "tävla" i frågesport!

      Radera