söndag, januari 08, 2023

Skyltsöndag – en riktig långkörare

Det är dags för ett litet jubileum i Blogglandia: vi har kommit till Skyltsöndag nr 400 i BP:s hägn! Då kom ett förslag från PaulaTänk om vi dagen till ära alla kan gräva fram ett gammalt bidrag vi haft, helst då från när vi började "skylta"? Vi visar alltså upp en "gammal" skylt och skriver när skylten var med i bloggen!

BP förklarar lite närmare: "Skylten kan föreställa precis vad som helst. När ni har kollat varandras 'gamla' bidrag får ni rösta på tre favoriter. Det är alltså NI som röstar, inte jag. Och ni får INTE rösta på mitt bidrag och inte på ert eget bidrag heller, såklart." Man röstar genom att lägga en kommentar hos BP.

Minsann har det blivit ett rätt stort antal skyltar genom åren, oftast blir det mer än en per söndag. Väldigt få veckor har jag hoppat över, men det har väl hänt. Hur som helst har jag väldigt många skyltar att välja mellan, skojiga, smarta, snygga, fåniga. Orkar förstås inte gå igenom dem alla ... så något av mina äldsta bidrag lyckas jag inte leta upp.

För min del blir valet ändå enkelt. Bilden tog jag vid Sergels torg i oktober 2019 när jag också publicerade den första gången, och sedan dess har ni fått se den ett antal gånger ... vem vet, det kan kanske bli många fler! För trots ganska hård konkurrens är nog detta, tack vare budskapet, mina Skyltsöndagars verkliga trotjänare och höjdpunkt, även om man betänker att jag är en av dem som var med redan på Pumitas tid, alltså innan BP tog över projekt Skyltsöndag 2015. Nu förtjänar verkligen detta beteckningen långkörare!

Copyright Klimakteriehäxan

22 kommentarer:

  1. Allt kommer att bli bra behöver vi få till oss om och om igen. En fin skylt utan minsta tvekan! Allt kommer att bli bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt MÅSTE ju bli bra - frågan är bara NÄR?

      Radera
  2. Detta behövde jag höra nu i smärtans tider🌺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ta till dig budskapet, hoppas du går mot bättre tider nu!

      Radera
  3. LillaSyster5:40 em

    Ja det får vi verkligen hoppas!
    Du har också varit med och skyltat länge - bra jobbat! Ha en bra kväll ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt snudd på ofattbart att man hållit på så länge eller hur? Hoppas du får en fin vecka!

      Radera
  4. Du hade inte kunnat välja en bättre skylt! Klockrent bidrag.
    Är väldigt stolt över att du följt med från Pumita till mig. Jag menar Pumitas Skyltsöndag var ju betydligt mera seriös än min. Hon hade ju en foto- och reseblogg i första hand. Men kul att du tycker att "min" Skyltsöndag är okej den med. För visst har du varit med de flesta söndagar.
    Det är ju faktiskt tack vare dig och alla andra deltagare att utmaningen fortfarande är så poppis:-)
    Tusen tack för länken dagens inlägg och alla tidigare fina skyltar du bidragit med. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tvekade inte en endaste sekund faktiskt!
      Skyltsöndag har verkligen satt sig, jag letar efter skyltar vartän jag går ... tack själv för att du håller på!

      Radera
  5. Wow! Säger jag bara, att du har varit med från första början, det imponerar! Å, visst är skylten bra och den är värd att läsas flera gånger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skylten har dykt upp lite här och där sen dess, men mitt förstaintryck står sig!

      Radera
  6. Absolut en underbar skylt!

    SvaraRadera
  7. Så roligt att du varit med från början- Och väldigt roligt också att du har med den här skylten- Känns som om det verkligen är du- En skylt som säger mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi håller på det här budskapet eller hur!

      Radera
  8. Den där skylten kommer jag ihåg... och hoppet är det sista som överger en.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att vi har det åtminstone. Hoppet, alltså.

      Radera
  9. Minns den skylten ... och med hur det ser ut idag med allt i världen, så kan vi bara hoppas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den skylten ska vi inte ta ner!

      Radera
  10. Allt kommer bli bra, så tröstande 👍
    Jag deltar inte i själva tävlandet utan ger vara min röst på de tre bästa bidragen, enligt mig 😜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att rösta, fritt fram som jag förstår det! Dock lite svårt att hitta alla som bidrar (skaran har krympt)

      Radera
  11. Det var en hoppingivande skylt!

    SvaraRadera