söndag, maj 14, 2023

Om sommaren

Tänk om den verkligen är här nu, sommaren! Gulgrönt och vitt i träden, några är fortfarande kala men det dröjer inte förrän de också har klätt på sig alla löven. Tulpanernas röda, gula, vita och rosa glädjetjut stiger mot den blå himlen, kanotisterna har plockat fram sina paddlar och alla äter glass! Koltrasten sjunger sina ljuvliga sånger, den som är lagd åt annat håll jublar över "Tattoo" med Loreen.

Visst vet jag att det är Skyltsöndag hos BP också, men på den fronten kammar jag noll denna vecka. Fast jag återanvänder ändå väldigt gärna min mesta favorit ... och en dag som denna kan man kanske hoppas lite mer än annars!

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. Hoppet är ju det sista man förlorar, så visst kommer allt att bli bra, åtminstone bättre. Ett steg i taget...
    Känns som sommaren i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett steg i taget, så får det bli!

      Radera
  2. Min favo skylt. Den får du visar upp hur många gånger du vill. Den är alltid klockren!!
    23,2 grader i skuggan idag, så visst kändes det somrigt idag. Och av alla vita ben som visades upp idag av både kvinnor och män, så "kommer det bli bra" i år också:-)
    Tusen tack för länken och min favo skylt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina ben är inte vita. Jag skulle snarare beskriva färgen som blekt grågrönbeige. Alltså kan åtminstone det/den bara bli bättre!

      Radera
  3. Att skylta med sommaren tycker jag om och jag tycker du gör det bra,
    Och den favoskylt är ävrn min och tillämpbar i de flesta sammanhang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den som kom på den där skylten var ett geni!

      Radera
  4. sommar om fjorton dagar, nu njuter vi av våren 🌱

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker man kan strunta i regelboken i såna här sammanhang.

      Radera
    2. och direkt efter midsommar börjar suktandet om HÖSTEN...

      Radera