söndag, maj 07, 2023

Personligt skyltat

Hon ser rätt ensam ut där hon står på perrongen på Östermalmstorgs t-banestation. Måste bekänna: jag var väldigt, väldigt nära att gå fram till den här tjejen och ge henne en riktig bamsekram. Men jag avstod. Fegade ur. Fast kan den skyltas tydligare, drömmen om mänsklig värme och närhet? På engelska dessutom, vilket väl breddar målgruppen en del i Stor-Stockholms myllrande och ganska så internationella gatuliv. 
 
En annan människa som också skyltar väldigt personligt, det är ägaren till denna Toyota som jag såg på Hornsgatan. Är det bra eller dåligt att vara (eller vilja vara) en glidare? Det kan man nog ha olika åsikter om ...

Dags för ännu ett vin som jag köpt enkom på grund av etiketten/skylten. "Revenge of the Little Pig" är gjort i Tyskland av druvan Pinot Noir. "Ett friskt, bärigt, fruktigt och medelfylligt vin med toner av mörka körsbär, skogshallon, krydda, örter och fat" påstås det, men det jag egentligen vill veta, det är vad grisen ska ta revansch för? Visst ser kocken mordisk ut?! Men hur ska grisen ha en chans? En variant av kampen mellan David och Goliat, nu i vinkällaren. Jag vet vem jag håller på. 

Skyltsöndag blev det i dag också, med ömhetsbehov, glidare och rödtjut. Bara att njuta! Via BP:s blogg hittar du garanterat fler skyltande bloggare.

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Ser du kvinnan med Just hug me på kappan igen, fega inte ur . Undrar om hon får många kramar på det där sättet och hur hon svarar på dem i så fall.
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ångrar lite att jag inte skred till verket ... Gör det om jag skulle få syn på henne igen!!!

      Radera
  2. Modigt att ha den texten på kappan! Och hon menade det säkert. Men visst, lätt att fega ur.
    Kul skyltning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Modigt - eller lite dumt??? vem vet vem som tar uppmaningen ad notam utan att vara det minsta snäll ...

      Radera
  3. LillaSyster1:46 em

    Cool jacka!
    Jag har också köpt vin, för att etiketten var tilltalade.....men vinet jag köpte var ingen höjdare. Ha en fin eftermiddag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här vinet var helt drickbart tyckte vi men vi är ju inga finsmakare ...

      Radera
  4. Hahaha! Även den här veckan ser det ut som att du lägger beslag på första platsen:-)
    Tjejen måste vara desperat att gå omkring med den texten. Det hade faktiskt varit roligt om någon (läs: du) gett henne en varm kram.
    Det där med "Glidare" på en Toyota - då tänker jag osökt på en helt annan glidare. Att förknippa Toyota med en glidare är nästan en förolämpning för bilen;-)
    Vinet - himla rolig etikett. Men jag är nog inte så värst sugen på viner med konstiga namn.
    Tusen tack för länken och en härlig Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där vinet tyckte vi faktiskt var rätt gott ... Skulle vara kul att veta hur många kramar tjejen med kappan fått?

      Radera
  5. Så bra skyltat! Verkligen personligt. Fullträffar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Ibland ser man saker ... skyltar ...

      Radera
  6. Jag hade också övervägt att ge tjejen en stor kram, men hade nog velat se henne framifrån först. Ögonen talar om ifall det är en person som känns genuin. Glidare finns det många sorters, han gled inte på en räkmacka i alla fall. Härliga skyltar du bjuder på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktum är att jag såg henne aldrig framifrån! Visst vill man väl se ögonen på den man ska krama ...

      Radera