söndag, maj 21, 2023

Skylt med inbyggd överraskning

Stod i begrepp att plåta en graffitimålning till Skyltsöndagen när en dörr slogs upp mitt i bilden och en man kom ut! Vet inte vem av oss som blev mest förvånad, han som klev rakt in i kameran eller jag som inte ens lagt märke till att där fanns en dörr!

Tror att vi båda kom över chocken direkt och helt oskadda. Och när dörren stängdes igen kunde jag fokusera på motivet jag siktat in mig på från början! Det är en gangster skapad av @oldschooledge.

Skyltsöndagen tar inte sommarledigt minsann. Vi är ett gäng bloggare som följer BP:s exempel och letar skyltar oavbrutet: skojiga, snygga, informativa, tokiga skyltar. Kolla in hennes högerspalt, där dyker de upp!

Sugen på att bli båtägare? Kanske läge att passa på, det verkar vara rea!
Fast usch vilken dålig rabatt - inte ens 5 procent!

Kul att hitta denna plansch med min lilla gulliga maskros!
Du läste väl hennes försvarstal?
Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. En så rolig överraskning i gansterskylten. Där kan man gömma sig undan världen och bara försvinna in genom dörren. Oväntat att du står där och fotar,avslöjar;). Maskrosplanschen är jättefin. Vi bodde ju tidigare i en gammal folkskola och där fanns liknande planscer i parti och minut, sådana som bara hade lämnats kvar. Till vårt stora nöje förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi blev rätt paffa, både mannen och jag! Visst är de här gamla planscherna fina! Så välgjorda!

      Radera
  2. Snygg gangster skylt där skapad av @oldschooledge. Jo båtar kommer på tapeten nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knepet med båt är att man ska ha vänner med båt som bjuder en att hänga med ... för oj så mycket jobb det är när man har en egen!!!

      Radera
  3. LillaSyster8:15 em

    Nu har jag läst på och jag får väl sluta jaga solarna i gräsmattan =) snyggt skyltat!
    PS helt rätt....inte gratis, inväntar slutfakturan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där kampen om gräsmattan - vi vet ju vem som vinner ändå ... så lika bra att gilla dem! :-D

      Radera
  4. En fullpoängare!!! En sådan bild tar man bara "once in a lifetime", och då tänkte jag på den första bilden. Så himla bra!
    Skulle aldrig köpa en så dyr båt med eller utan rabatt. Men jag är ju ingen båtmänniska heller;-)
    Planschen med maskrosen är ett bevis på att maskrosor i olika skeden av livet alltid är vackra:-)

    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade bilden varit arrangerad hade den ju inte varit särskilt kul alls, men nu var det ju verkligen en ögonblicksbild!
      Folk lägger ner massor med pengar och möda på sina båtar. Hoppas de får lön för mödan!

      Radera
  5. Vilken fullträff den första bilden var. Här var du rask. Så bra fångat.
    Vad gäller båt så vill jag hellre ha en segelbåt. Men kanske finns någon som faller för en Flipper.
    Planschen är jättefin och där blir jag ju inte ens allergisk av maskrosor. Bra så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag var barn hade vi en liten båt med utombordsmotor. Nåt tjusigare flytetyg har vi aldrig ägt inom familjen, men vi gjorde jättemysiga utflykter med den, fina sommarminnen!

      Radera