torsdag, september 21, 2023

E-bok ett bra alternativ

Läser du e-böcker? undrar Mia i bokhörnan, med anledning av att det tydligen var e-bokens dag i måndags.

Mitt svar är att jo, det händer, men inte särskilt ofta. Fast ett par gånger har jag prenumererat på BookBeat eller Nextory eller något sådant, och då har det med nödvändighet blivit en och annan e-bok, att läsa på plattan. Och då har jag passat på att klicka in mig på något nyutkommet som jag är intresserad av men inte tycker att jag måste äga.

Men jag blir nog aldrig lika bekväm med det som jag känner mig med en (inte alltför tjock) pappersbok i händerna. Fast det är naturligtvis bra att alternativet finns, t ex inför en längre resa när man inte kan ha väskorna fulla med böcker.

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Ja om jag skulle på en lång resa hade det varit utmärkt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Många böcker i väldigt kompakt förpackning!

      Radera
  2. Jag har länge haft en prenumeration på Storytel spm jag tycker om. Har en bok där som jag lyssnar på och en annan som jag fysiskt håller i handen. Fungerar bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har jag också gjort. Men så har jag titta på mina rader av olästa pappersböcker och sagt upp den där tjänsten ... trillar antagligen dit snart igen.

      Radera
  3. Snart är det bara du och jag kvar som vill ha riktiga pappersböcker i händerna;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är svårslaget. Gäller även tidningar!

      Radera
  4. Svar
    1. Jo särskilt ofta blir det inte, med undantag för den där "provmånaden" som man bjuds på av de olika "firmorna!".

      Radera
  5. vill gärna ha pappersböcker och papperstidningar men kan tänka mig att lyssna på böcker om inläsarna är bra

    SvaraRadera
  6. Har svårt att tänka mig ett liv utan pappersböcker och papperstidningar, och kontanter (men det är förstås en annan sak). Ibland känner jag mig lite motsträvig faktiskt. ;)

    SvaraRadera