tisdag, september 19, 2023

Visst tar den priset?

Jag är beredd att dela ut ett pris som mig veterligen aldrig tidigare getts till någon. Men efter att ha varit nere i city, där det förvisso finns mycket trevligt att titta på, har jag hittat den: sommar-Stockholms absolut snyggaste balkonglåda.

Det är Grand Hotel som längs med hela sin fasad mot kungliga slottet bjuder på denna helt överdådiga prakt i en lång rad lådor. Man tappar nästan andan, så vackert är det! Helt klart värt ett litet stopp om än kort, kanske på väg till Moderna museet på Skeppsholmen? Flera krogar finns också på den lilla ön. Eller om du ska hälsa på hos Benny Andersson i hans studio, vad vet jag.

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. WOW! Snyggt! Grand Hotel lever upp till överdådig stjärnstatus även utomhus. Kul att du delar med dig:-)

    SvaraRadera
  2. LillaSyster8:24 em

    Mycket imponerande plantering =)

    SvaraRadera
  3. Instämmer helt. Såg dessa i torsdags och de gjordes då extra fina inför konungens jubileum. Och visst levererar Grand Hotell. Som alltid. Passade på att också besöka Cadierbaren. Vackert dekorerad med blommor var den också-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, var det för kungens skull? Nåja, må så vara, jag tog åt mig.

      Radera
  4. Svar
    1. Ja en ögonfröjd som slår mycket!

      Radera