söndag, september 03, 2023

Smakligt skyltat

Idag gratulerar vi Alfhild och Alva! Ja någon anledning måste jag ju leta upp för att kunna visa denna vackra tårta med sin grattis-skylt! Och just dessa två kvinnor har namnsdag i dag. Tårtan innehöll en mängd ljuvlig chokladmousse på tunn botten, och så bär. Passar vilken Skyltsöndag som helst eller hur?

Man kan också gratulera de svenska friidrottarna som tog hem årets finnkamp dubbelt och traditionsenligt slängde sin "chef" (f d höjdhopparen Kajsa Bergqvist) i vattengraven. Min skyltskörd saknar dock varenda antydan om ett tema, även om två smakar gott ... håll till godo!

På väg till jobbet ... och arbetslusten kanske inte är alldeles på topp? Då måste
den där skylten kännas tilltalande. För visst kan det vara klokt att byta arbete
ibland, det hävdar jag bestämt!

Hör ni grabbar, nu när vi ska öppna verkstad, vad tycker ni den ska heta? Ja men vi
stavar det bara lite annorlunda och petar dit en ratt så är vi hemma! Så tänker jag
att det gick till! 

Den är här nu, skaldjurssäsongen. September är en månad med R! Skyltar gärna
med fredagens middag som avnjöts tillsammans med goda vänner. Så himla gott!

Andra sorters skyltar hittar du om du klickar dig över till BP. I hennes högerspalt dyker vi upp, vi bloggare som inte kan låta bli att fotografera skyltar när vi ser dem (och ibland är det som ni märker inte ens "riktiga" skyltar, man får ta sig vissa friheter emellanåt!)

Copyright Klimakteriehäxan 

14 kommentarer:

  1. LillaSyster7:40 em

    Vilken tårta!
    Jaha då fick Kajsa sig ett dopp =)
    Härligt skyltat hos dig, jag blir så sugen på skaldjur fast att vi åt räkmacka ikväll....men det där fatet ser så läckert ut. Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var läckert! Och kul med finnkampen!

      Radera
  2. Skaldjursplatån får det att vattna i munnen på mig - dregel, dregel! Sådana läckerheter får du gärna skylta med hela september om du vill:-)
    Werkstad tror jag har kommit till så här: det verkar vara en Volkswagen verkstad. Och märket är ju tyskt samt Werkstatt betyder verkstad på tyska så... Nu fick du mig att tänka igen;-)

    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstås inte en aning om varför Werksta heter som de heter ... om det är nån sorts tyska har man i alla fall skippat två t på slutet!

      Radera
  3. Trevligt med dessa goda skyltar. Och vad gäller skaldjur är de en favorit. Var på en väldigt skaldjursrik brunch igår på restaurang Mister French på Skeppsbron. Jodå , mycket annat fanns också. Men så gott.
    Även tårtan såg lockande ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en restaurang jag inte alls känner till, tack för tipset!

      Radera
  4. Förstår att det är mycket godsaker på gång, men tyvärr kan jag inte utläsa allt Beror på min dåliga syn, blä. Men jag tänker mig in i allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skaldjur och chokladmoussetårta räknas definitivt som godis! Trist att dina ögon inte vill hänga med!

      Radera
  5. Mycket snyggt och gott skyltat! Tårtan, mums. Skaldjur, mums! Aha, såg Kajsa i vattengraven, visste inte att hon är deras chef, ja Grattis till svenska friidrottarna i Finnkampen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Förbundskapten" ska väl Kajsa kallas om vi är lite noggranna. Antar att hennes gäng också fick tårta, om än inte lika vacker som den på min bild!

      Radera
  6. En snygg skyltning - och både tårtan och skaldjuren väcker ett visst begär :)

    SvaraRadera
  7. Här var det blandad meny må jag såga, allt från tårta till skaldjur, o alla kan ju samsas i samma mage, kanske med en stunds mellanrum! Är så glad över att jag inte tittade på Finnkampen denna gång, jag går ju i taket när finska laget förlorar. Är det rejält är det välförtjänt men i år var det verkkligen stolpe ut...Tur man slipper vara missnöjd 9-5, det krävs en hel del tur och skicklighet för att få till en förändring

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker finnkampen är kul men jag bryr mig inte så jättemycket om vem som vinner ...

      Radera