lördag, september 02, 2023

Veckans mening – om kärlek

Min blick far snabbt över papperstidningens familjesida med texter om nyligen döda. Ser ett namn jag känner igen  det blir förvisso allt vanligare – och läser, mot min vana, minnesorden, trots att jag inte alls är bekant med den avlidne. Tre döttrar har skrivit om sin far, och jag tänker att mycket finare efterord än så där är svårt att få. Därmed har jag hittat Veckans mening, den som får mig att hejda mig en extra sekund och som Skriv-Robert efterlyser varje lördag:

 Varje dag i våra liv har vi vetat att pappa älskar oss.

Copyright Klimakteriehäxan

19 kommentarer:

  1. Läser ju de där begravningsannonserna ibland, ibland hittar man en känd bekantskap, dystert men sådant är ju livet.

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo man ser dem ju, både annonserna och minnesorden. En ren slump att jag råkade läsa den här texten.

      Radera
  2. Jag hoppas mina döttrar känner så också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas nog varje förälder. Men alla är nog inte lika lyckligt lottade.

      Radera
  3. Vilken fin mening. Känns bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var precis det jag tyckte!

      Radera
  4. Den meningen var verkligen fin:-)

    PS. Gårdagens "halvpudel" blev en "helpudel" idag. Så fruktansvärt pinsamt tycker jag. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den!
      Jo, pudlarna står som spön i backen ...

      Radera
  5. väldigt fin mening! jag läser alltid minnesorden på jakt efter fina verser jag sällan hittar

    SvaraRadera
    Svar
    1. De här döttrarna hade skrivit väldigt fint om sin far.

      Radera
  6. Dessa ord är så betydelsefulla . Och visst önskar en att alla barn, även vuxna, ska känna så-

    SvaraRadera
  7. LillaSyster4:07 em

    Fin mening hoppas att de sa den högt till din pappa då han levde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har du så himla rätt i!

      Radera
  8. LillaSyster4:08 em

    Till sin pappa.....dumma tfn att ändra ord

    SvaraRadera
    Svar
    1. Auto correct är verkligen inte alltid korrekt!

      Radera
  9. Ja det var en fin mening. Den känslan kan jag förstå. Uppskattning får man inte glömma att dela med sig i levande livet heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är viktigt. Och kanske glömmer vi det, för ofta.

      Radera