torsdag, januari 18, 2024

Det spirar nog i bokskogen ...

Det är ett nytt år och då kommer nya böcker, för våren -24. Är det någon speciell bok du  vill sätta tänderna i?

Så lyder denna veckas helgfråga från Mia i bokhörnan. Och mitt supertrista svar är NEJ. Har scrollat runt hos flera förlag, Det kommer att publiceras hur många nya böcker som helst. Naturligtvis spirar det i "bokskogen" när våren kommer! Men jag ser ingen titel jag "måste" läsa, inget författarnamn som gör mig nyfiken eller någon jag redan läst och prompt skulle vilja läsa mer av.

Förklaringen är förstås enkel: jag har alldeles för dålig koll. Mina mängder olästa hemma i hyllan ropar efter mig, behovet av nytt finns egentligen inte. Vilket inte hindrar att jag garanterat kommer att ramla över ett och annat som jag likväl "måste" läsa ... Får säkert tips av andra som svarar på helgfrågan!

Copyright Klimakteriehäxan

20 kommentarer:

  1. Hildur finns på biblioteket på svenska, riktigt bra, författaren flyttat till,Island

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok då kanske jag ska göra en tur till biblan vad det lider!

      Radera
    2. Hannele9:09 em

      kö, populär bok

      Radera
  2. Har, precis som du, dålig koll på utgivningen och jag har också mängder med olästa böcker hemma som bord läsas först.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte det var så supermånga böcker som var intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk om det är så det är! Så praktiskt!!!!

      Radera
  4. Säger bara som så - bokrean är inte långt borta;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men den försöker jag som vanligt akta mig för. Med varierande framgång.

      Radera
  5. Haha, jag ignorerar mina böcker jag redan har hemma när jag planerar vad jag ska läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr alldeles för lätt gjort!

      Radera
  6. jag har redan ramlat över tre som jag nog måste läsa. oavsett alla olästa i hyllan och cirkelböcker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas de är värda ditt intresse!

      Radera
  7. Fröken Christina12:20 fm

    Det kommer nog någon. Det gör det dessvärre alltid. Jag håller mig till förra årets utgivning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt så. Och jag har många olästa böcker som är betydligt äldre än från ifjol!

      Radera
  8. Ja du de där olästa böckerna hemma behöver definitivt inte ökas på egentligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, snarare borde man rensa, rensa, rensa!

      Radera
  9. Kan vara svårt att hålla koll långt i förväg, såvida författarna själva inte yppar om sina alster på sociala medier, en del är ju bra på att bereda vägen för en kommande utgivning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja marknadsföring är A och O inte minst när det handlar om att sälja böcker!

      Radera