fredag, januari 19, 2024

Så här kan också en dag se ut!

Även katter vet att uppskatta solens strålar.
Elisa Matilda högtidlighåller alla fredagar med sina fem fredagsfrågor. I dag ser de ut så här:

  1. Vad är en sak du har gjort idag? Packat min resväska.
  2. Med vilka tre ord kan du beskriva kommande helg? Hem till vintern.
  3. Med vilken liknelse skulle du beskriva ditt mående? Som en ... jaaa ... spinnande katt kanske? (se bilden)
  4. Med vilket ordspråk skulle du beskriva den här veckan? Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne (om det är ett ordspråk alltså?)
  5. Vilket motto använder du oftast? Man har inte roligare än man gör sig.
Copyright Klimakteriehäxan

22 kommentarer:

  1. Gillar ditt positiva inlägg!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  2. LillaSyster12:27 em

    Välkommen hem igen=) Att vara katt är att ha det bra- om man bor på ett bra ställe vill säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att HA katt tror jag också är bra. Ändå har jag ingen ... tycker inte att de ska bo i lägenhet i stan.

      Radera
  3. du tycks må utmärkt! det är väl bara att fortsätta spinna när du kommer hem till vintern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack, mår alldeles utmärkt! Lite sol är nyttigt!

      Radera
  4. Nu har du fått din energikick för att orka med ytterligare lite vinter. Välkommen hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blev ett bistert mottagande i -19 ...

      Radera
  5. Sol ute, sol inne är ett bra ordspråk tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det - även om jag fortfarande är osäker på om det ÄR ett ordspråk?!

      Radera
  6. Ska inte välkomna dig än, för jag gissar att du inte har anlänt till huvudstaden och 14 minusgrader än. Men nu har du åtminstone laddat dina batterier, vilket borde underlätta acklimatiseringen hoppas jag;-)
    Sol inne - väldigt viktigt tycker jag:-)

    Bilden på katten är underbar. Hur tänker dom? Inte alls, åtminstone inte relaterat till bekvämlighet;-)

    Trevlig hemresa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, lyckligen landad och hemkommen. Men "bara" 14 var det inte - minus 19 på Arlanda.

      Radera
  7. Oj, har veckan redan gått, attans att tiden springer, men jag tror att du har haft en skön vecka. -24 hos mig i skrivande stund, man kan låta bli att skratta...
    Trevlig hemkomst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagarna går fort! Hoppas inte den grymma kylan håller i sig, vare sig hos dig eller mig.

      Radera
  8. Ja, säger detsamma, har det redan gått en vecka? Men kan tänka mej att du laddat med sol och värme nu, det kan behövas! Bra motto som jag håller med om, och din vecka har förstås varit alldeles alldeles underbar! Välkommen hem till vintern igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen skönt med ett miljöombyte, inklusive vattengympa och böcker.

      Radera
  9. Anonym3:28 em

    Skönt med värme och färg runt sig, här är det bara vitt som gäller. ✌️

    Ha nu en fin resa hem.

    SvaraRadera
  10. Katter är livsnjutare! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och så trevliga dessutom! Allrahelst randiga i grått och svart med vit "haklapp" ...

      Radera