tisdag, januari 09, 2024

Överst i boktraven 2024

Vilka böcker planerar jag att läsa under 2024? Det är årets första ämne för tisdagstrion, som Ugglan oförtröttligt håller liv i. Jag skulle kunna ge mig in på en jättelång lista, men jag vet att snabba hugskott kan ta över trots mina bästa intentioner. Fast en trio kan jag åstadkomma och förhoppningsvis också gå i mål med!

1. "Stacken" av Annika Norlin är jag en bit in i. Vet inte riktigt vad jag tycker om historien om den utbrända journalisten som flyttar ut i ett tält i skogen.

2. "Min bokvärld" av Kerstin Ekman. Har lånat av grannen, den ligger och väntar!

3. "Jävla karlar" av Andrev Walden. Gav bort den till kompis som fyllde år i höstas, tänkte låna den av henne ... hon blev, precis som August-juryn, förtjust!

Vädret gör att lästiden krymper ...
Copyright Klimakteriehäxan

24 kommentarer:

  1. Hannele10:52 fm

    Bra böcker att se framemot.

    SvaraRadera
  2. Jävla karlar har jag sett precis överallt den senaste tiden. Tyvärr gör det mig mer anti än nyfiken, men det brukar gå över 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan man reagera, så tänkte jag när precis alla i hela världen (verkade det som) läste och älskade da Vinci-koden!

      Radera
  3. Jävla karlar är jättebra. Stacken har jag precis läst och jag tycker att den har många kvaliteer. Min bokvärld skulle jag ha läst över helgerna, men det hann jag inte. Den står och väntar på att jag ska ta tag i den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kör på i samma spår du och jag!

      Radera
  4. Har inte läst någon av dina böcker. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag höll mig till topplistematerial denna gång!

      Radera
  5. Jävla karlar har jag läst. Min bokvärld fick jag i julklapp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inser att mina val inte är ett skvatt originella ...

      Radera
  6. Nu hoppas jag att du kommer läsa betydligt fler böcker än tre stycken. Din bild är fantastisk. Vintern kan vara vacker att titta på:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men är det trio som gäller blir det ju bara tre ... tog de översta i högen, ju!

      Radera
  7. Jävla karlar vill jag läsa också en kollega sa att den var småkul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas på ett eller annat litet leende faktiskt.

      Radera
  8. Jävla karlar har jag läst och jag vill läsa både Stacken och Min bokvärld.

    SvaraRadera
  9. Jag undrar om jag som man också skulle uppskatta Jävla karlar ;)

    SvaraRadera
  10. Jävla karlar har jag läst. ganska förtjust. Min bokvärld ska vi läsa i en av min cirklar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inser att jag höll mig till topplistematerial.

      Radera
  11. Jag vill läsa alla dina tre! Stacken väntar här hemma i hyllan (den fick följa med hem från Bokmässan).

    SvaraRadera
  12. Anonym7:56 em

    Min bokvärld" av Kerstin Ekman vill jag också läsa! Dina andra två tyckte jag mycket om Maria Bokologen

    SvaraRadera
  13. Fröken Christina9:30 em

    Jag ska nog läsa Jävla karlar. Den verkar vara bra.

    SvaraRadera