fredag, januari 12, 2024

Veckans mening – om ett resmål

Hur lyder meningen som jag läst i veckan och som fått mig att hejda mig om än aldrig så lite? Efterlysningen kommer från Skriv-Robert som på lördagar vill att hans bloggkompisar delar med sig av den upplevelsen. Nu vet jag ju att det bara hunnit bli fredag, men nu går jag lite i förväg och tjuvstartar, eftersom det passar mig så ovanligt bra! I mitt fall hämtar jag Veckans mening denna gång i en reklamtext från resebyrån Apollo, där vi hittade en sista-minuten-resa och nu är vi på väg:

På Fuerteventura väntar milslånga sandstränder, mysiga småbyar och spektakulär natur.

Bild från Apollo.
Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. gillar att hoppa på klippor 😎

    Önskar att du får det fint!

    SvaraRadera
  2. Gissar att du/ni har kommit fram vid det här laget. Önskar dig en härlig vecka med sol, värme och riktigt god mat och dryck.

    SvaraRadera
  3. Mycket sandstrand där. Nåja, själv bara sett ön från en utsiktsplats på en annan ö intill, Lanzarote, och det var i slutet av åttiotalet, kan ha blivit väldigt annorlunda sedan dess! Då ryktades det om att det var en massa tjocka tyska nudister som semestrade på Fuerteventura, hoppas den saken förändrats i varje fall. Hoppas ni får det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mötte en naken karl på stranden, men bara en alltså ... Vädret är perfekt, jag har badat och är glad!

      Radera
  4. Passar perfekt. Önskar er en jättefin vecka på alla sätt. Antar att meningen från Apollo stämmer fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Måste erkänna att några mysiga småbyar har jag dock aldrig sett till här (har varit på ön två ggr tidigare)

      Radera
  5. Det låter härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det också - men som du kanske märker blev jag lite sen i vändningarna när det gällde bloggen ...

      Radera