onsdag, januari 31, 2024

Effekten av en SELFIE

Bara en bråkdel syns på bilden ...
det var fullt på golvet också ... 
I den senaste versionen av SELFIE-stafetten handlar det ju om hur man har det hemma. Jag gjorde en liten träda-fram-are där och bekände ett överflöd av vaser och ljusstakar. Och hur det nu gick till  är rätt förundrad själv!  har jag idag tömt fyra proppfyllda skåp och rensat. Tror att inspirationen helt enkelt kom från det där blogginlägget, fast det handlar om något jag borde ha gjort för riktigt länge sen. 

Här gömde sig både skräp och små godbitar från förr, dessutom en jättetjock bunt med gamla recept och viktväktartips i parti och minut! Men också ett litet kul fynd från förr som kommer att bli ett alldeles eget blogginlägg inom kort (snacka om cliffhanger)!

Tre rejäla kassar med mycket varierande innehåll väntar nu på transport till Stadsmissionen eller Myrorna, för vidare befordran till någon som villhöver prylarna ... för det vill jag tro att det finns.

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Det finns bieffekter och så finns det bieffekter - hahaha:-) Är impad, väldigt impad:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju jag med ... men det finns fler skåp!

      Radera
  2. Såna där skåp är spännande ... tänk så många minnen du ändå sparat där. Känns igen såå väl från när jag röjde i skåp och lådor inför flytten från vårt lilla hus där vi bott länge. Efter det har jag flyttat en gång till - två flyttar på mindre än två år har reducerat innehållet i mina gömmor :)
    Spännande cliffhanger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att flytta är självklart jättebra även ur rensningssynpunkt - men jag flyttar ju inte särskilt ofta!

      Radera
    2. PS den där cliffhangern är väl i själva verket inte så himla häftig men ...

      Radera
  3. ljusstakar gav jag till svärdottern, vaser gav jag till barnbarnens scout-loppis 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här blir det inte loppis utan välgörenhetsbutik. Får se vilken jag hamnar hos.

      Radera
  4. Se där vad ett blogginlägg kan göra!

    SvaraRadera
  5. LillaSyster11:11 fm

    Bra jobbat! Sakerna kommer säkert att få ett bra andra liv==

    SvaraRadera