onsdag, oktober 07, 2020

Bara slå en signal!

Det rings alldeles för få telefonsamtal nu för tiden.

Ni vet, samtal av den där sorten som kommer sig av att man vill höra en människas röst, kolla läget i största allmänhet, ställa hur-mår-du-frågan som numera ter sig mer relevant än någonsin tidigare. Berätta något trevligt som hänt, påminna om saker man har gemensamt. Frågor och svar, tips och råd, kanske.

Telefonen är ett väldigt bra verktyg när det gäller att hålla kontakt samtidigt som man håller avstånd. Men på något märkligt vis blir ändå de där ”riktiga” telefonsamtalen väldigt ovanliga. /.../ Vad är det då som har hänt? /forts/

Resten av min fundering kring telefonen och dess användning läser du på News55, bara att klicka här. På sajten, som är gratis, hittar du en hel del läsning, det lönar sig att kolla runt!

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Du har helt rätt. Du kunde ha tillagt att man nuförtiden md Facetime till och med kan kombinera ett gammalt hederligt telefonsamtal med att se varandra "i spegeln", jag menar i mobilen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast ibland är det där med kameran mer stjälp än hjälp ...

      Radera
    2. PS jag skrev "ibland också med bild" vilket förvisso kan betyda Facetime - men det finns ju många andra också, som vi fostrade i public service brukar flika in ... :-D

      Radera
  2. Ja tänk så härligt det är att höra en god väns röst i sitt öra. Och att få ett handskrivet brev är verkligen en glädje. Det är om att skriva och läsa handstil skrev jag på fb någon gång i maj. Tre månader senare låg det ett handskrivet brev i min brevlåda. En "gammal" klasskamrat, numera bosatt i Österrike, hade läst mitt inlägg på fb, och skrev genast ett brev till mig. Gissa om jag blev glad! Men...de måste ha PostNord som leverantörer i hela Europa! För brevet tog 3 månader att nå mig! Men glad blev jag, och skrev genast ett svar! 😁

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas svaret kom fram, även om PostNord var inblandat ... Ja, det är härligt med brev på papper och röst i telefon!

      Radera
  3. min 88-åriga mor hör dåligt, inte med i Facebook heller

    SvaraRadera