onsdag, maj 04, 2022

Årets bok?

Tolv böcker har utsetts att tävla om titeln Årets bok 2022. Vilket har gett Enligt O idén till denna veckas kulturfråga

Vilka av de böcker som nominerats har du läst och vilka vill du läsa? Har inte läst en enda. Vill nog läsa Malin Persson Giolito och, kanske, Liane Moriarty. Vet i princip inget alls om övriga titlar! 

Vilka böcker saknar du på listan? Här kommer mera kanske: "Hjärtat" av Daniel Bergman. Har läst för lite på sistone, så enkelt är det.

Copyright Klimakteriehäxan

16 kommentarer:

  1. Sista sommaren hittade jag på biblioteket i går

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räkna de lyckliga stunderna blott ...

      Radera
  2. Löpa varg av Kerstin Ekman borde varit med och Detaljerna av Ia Genberg. till exempel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde Ekmans bok kom ut för tidigt, men det gjorde den inte så där har du helt rätt, en borde ha varit med!

      Radera
  3. min senast lästa bok var Lina Nordquists debut, tyckte mycket om den. Räkna hjärtslag började jag lyssna på men den fångade mig inte, När vargarna kom gillade jag, och jag vill absolut läsa Vattnets sötma och bägge böckerna av Lefteri

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha då kanske man ska rikta in sig på Nordquist? har inte hört talas om den ...

      Radera
  4. Såg samlingen igår hos Annette. Håller med dig om boken av Malin Persson Giolito. Ligger lite efter där. Tror jag har inte läst hennes två senaste. Det blir lätt så att man missar en bok när man väntar på pocketversionen av en bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland bedrar som bekant snålheten visheten ... men jag framhärdar i att föredra
      pocket.

      Radera
  5. hej igen! jag skulle vilja testa en idé på dig. har du någon adress jag kan skicka min grej till dig? om du är intresserad, förstås

    SvaraRadera
    Svar
    1. ainabergvall@hotmail.com (för du menade väl e-post?)

      Radera
  6. Av de nominerade böckerna har jag hitintills läst " I dina händer", "Den sista sommaren" och "Skilsmässan", Sarek och "Allt vi inte sa" och utan att då veta att de är nominerade

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ligger väl framme! (nomineringarna är färska så du hade inte en chans att fuska!)

      Radera
  7. Lustigt, för just de två böckerna vill jag också läsa och skrev om det i Annettes blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du att det rent av kan bli några fler? men jag väntar ju gärna på pocketutgåvan, om jag inte går till bibblan förstås.

      Radera
  8. Hjärtat har jag inte läst, men funderat på att läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte den var klart läsvärd, inte minst för inblicken man får i hur ambulanspersonal har det på jobbet!

      Radera