tisdag, maj 17, 2022

Uppåt väggarna!

Min "hälla", signerad Ingrid Käfling. Jag känner doften av hav ... gör inte du?
 Att blogga har betytt en hel del under de år jag envist hållit på (startade 2004). Jag har lärt mig saker, jag har haft roligt, jag har tvingats att ta reda på sådant jag inte visste någonting om, jag har bjudits på både leenden och tankestimulans. Och så har jag fått vänner! 

Till dem räknar jag Ingrid Käfling som på sin blogg skriver som Musikanta, vilket gör det lätt att gissa att musik är viktigt för henne. Men hon är konstnär också! Har målat mycket flitigt. Sedan några dagar hänger ett av hennes verk på väggen i vårt vardagsrum. 

Det är en så kallad "hälla"  framställd i en speciell teknik (Acrylic Pouring Art) som Musikanta tillägnat sig, med bravur. Utställning har det också blivit, hemma i Söderköping. Hon berättar mer om sig och sin konst på bloggen, förstås. Bara ett klick bort!

"Hällan" som flyttat in hos mig har fått sällskap av en bild av tavelmålaren Bengt Elde,
en italiensk souvenir, en akvarell från Longyearbyn och (en flik av) en häftig affisch med
illustration av bolivianska Graciela Rodo Boulanger. Så har jag det uppåt väggarna!

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. ÄLSKAR Musikantas hälla. Så himla kul att en av hennes fina tavlor har flyttat in hos dig. Då har vi ytterligare nåt gemensamt - du och jag. För i januari flyttade en av hennes fina hällor in hos mig med:
    https://bp-computerart.blogspot.com/2022/01/bokmarke-och-en-tavla.html

    PS. Visst är Blogglandia fantastiskt:-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet att du också har en! De är verkligen fina!

      Radera
  2. En målning jag helt klart fastnar för. Och visst är doften av hav tydligt njut och kännbar genom och i tavlan-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar färgerna i den här bilden!

      Radera
  3. Anonym12:24 fm

    Så fin den blev där på väggen!
    Det var så roligt att träffa dig i fredags! Mycket stimulerande. Jag har också bloggandet att tacka för många fina kontakter.
    Jag vet inte varför jag ibland blir anonym, men det är i alla fall Bloggblad som strax ska släcka för natten.
    Har haft en spännande dag - känns pirrigt och ovant att sälja in sig hos bokhandlaren och att kontakta pressen. Förresten hade redan två olika personer skvallrat för bokhandlaren om boken. Han var redan positiv! 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din boksväng kommer att gå som en dans, du ska redan nu plocka fram uppföljningen tycker jag! Jo, det var en finfin eftermiddag vi fick, med en jättegod lunch dessutom!

      Radera
  4. Roligt att du hade plats för en ny fin tavla av en bekant, visst ät bloggvärlden fantastisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kanske inte HAR plats, men man kan GÖRA plats! Tavlor mår bra av att flytta lite på sig ibland, tycker jag. Nu fick hällan ersätta en liten olja från Brasilien!

      Radera
  5. Så roligt att se tavlan på din vägg. Bra med ljus också!
    Ha det gott önskar Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst hänger den bra där! Så glad för den!

      Radera