söndag, maj 15, 2022

Skyltgodis

Eftersom vår huvudstad till en enormt stor del är inklädd i plast och byggnadsställningar för närvarande (något som jag redan grymtat ogillande om) får näringsidkarna problem: De syns ju inte! Så chokladtillverkaren plockade fram en ny skylt för att godisälskarna inte skulle gå förbi butiken av misstag.

Den som vill bejaka sina vårkänslor och nosa lite på försommaren kanske beger sig till Skansen. Jag gillar deras skylt med fina blommor och blad! Sitter i bussar bl a. Du som är sugen på fler skyltar  vi kan kalla det skyltgodis  kan leta här, via BP.


Detta verkar vara reklam för en rappare, men jag tycker att alla som heter Tommy kan
få ta åt sig av den lilla skyltens budskap!

Här har ni kapitel 6 i den dramatiska historien om den anlagda blomsterängen som jag
ser från mitt fönster. Grässtråna har blivit lite fler, lite längre och lite grönare. I övrigt
noterar jag, nytt denna vecka, ett maskrosstånd, märkvärdigt nog utan blommor ...
Spänningen fortsätter: hur ska detta sluta?
Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. Spänningen är oliiidlig. Blir det en maskrosblomma? Och kommer det överhuvudtaget att bli en blomsteräng? Skylten till bädden gör krumbukter. Annars så skulle jag absolut följa pilen dit där det finns god choklad.
    Ha det gott i vårsolens sken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det är säkrare att hitta chokladen än att hitta blomsterängen ... men jag har inte gett upp hoppet, inte än!

      Radera
  2. Jo, Stockholm och grannkommunerna verkar vara inklädda i plast sedan flera år tillbaka. Är ett projekt klart, börjar nästa och nästa och nästa.
    Måste säga att de kreativa skyltarna vid Slussen verkligen har inspirerad näringsidkarna och andra att ta efter med skojiga skyltar som här. Det är ju illa nog att affärerna inte syns, men man kan åtminstone dra på smilbanden och kanske gynna butikerna.
    Skansen skyltningen är ... Skansen. Klockrent!
    Håller med dig om Tommy & Co. Å visst är spänningen olidlig angående blomsterängen. Ser redan nu fram emot del 7.
    Tusen tack för ditt fina skyltgodis och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blomsterängen längtar förmodligen efter lite regn, den vattnas inte. Ja det bästa som kan sägas om Slussen-projektet är kanske att det genererat roliga skyltar? För helheten är sorglig och sååååå långdragen!

      Radera
  3. Ja, så fint att bejaka alla vårkänslor! Jag var nyss idag på en konsert och deltog i musiken. Helt underbart, solen, värmen. känslan😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kanske skulle ta sig till Skansen ....

      Radera
  4. Ja, detta med en stad i plast stämmer verkligen. Inte direkt en skönhetsupplevelse men en verklighet.
    Passerade chokladskylten häromdagen och skrattade gott . Kreativt.
    Undrade just hur det står till med din blomsteräng. Blommorna verkar ta tid på sig men lite grönt är det förvisso-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag "råkade" faktiskt följa chokladskylten ... litet och dyrt blev det, men gott!

      Radera
  5. Tråkigt att allt ska vara inplastat, men det kanske är en säkerhet både för förbipasserade och byggnadsarbetare. Tommy ska jag allt visa för min kamrat. ...undra när jag var på Skansen sist... tidigt 90 tal... den odlade blomsterängen ser att sakna fukt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst kan man förstå att reparationer behöver "kläs in" - men de är så MÅNGA och så STORA att man blir ledsen i hela ansiktet!!! Hälsa Tommy att han kan bli världsbäst!

      Radera
  6. Jag skulle definitivt följa pilen där i första bilden :-D

    Snyggt skyltat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde ju det ... en liten dyr påse blev det. Du anar inte hur fort den blev tom!!!

      Radera
  7. Jag kan hålla med, byggnadsställningar, lyftkranar, inplastade husfasader. Mycket sånt när vi åkte genom stan till kryssningsfärjan. Och jag inser att jag skulle gå vilse i pannkakan direkt om jag behövde lokalisera mig i stadsmiljön, nästan 30 år sedan utflyttning. Gillade Skansen-skylten, och texten på den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt deprimerande att se hur stan ser ut! Du skulle säkert orientera dig bra ändå, men de vackra vyerna störs hela tiden av alla pågående reparationsprojekt.

      Radera