lördag, juni 26, 2021

Midsommar eller?

Själv hade jag glömt bort det, men en kollega påminner mig om en anekdot jag berättat från hemmafronten. Sonen, inte särskilt ålderstigen, hör mig prata om midsommaren, men mitt uttal är uppenbarligen lite bakåtlutat, för han hör "missommaren" och blir bekymrad. 
-Mamma, om det är missommar nu, har vi missat hela sommaren då? undrar han lite ängsligt.
Hoppas att vi hade några fina veckor efter det. Och att vi har det i år också.

Copyright Klimakteriehäxan

11 kommentarer:

  1. Det var en ny finurlighet eller missförståndighet ;)
    Ja, inte kan man missa midsommar!
    Trevlig fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker inte vi missat nåt i alla fall!

      Radera
  2. Svar
    1. Ur barns och spenabarns mun får man som bekant höra sanningen ...

      Radera
  3. Hahaha! Var det efter femte snapsen att det blev en missommar;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt lite snaps hos oss. För att inte säga noll snaps!

      Radera
  4. Så kan det bli. Missommar eller midsommar; ja det är frågan

    SvaraRadera
    Svar
    1. I år kan vi inte klaga hur som helst! Fortfarande varmt och vackert!

      Radera