måndag, juni 28, 2021

Naturlig konst

Det där med att definiera vad konst är, det har många större tänkare än jag gått bet på. Men när jag tittar på glassaken som jag kallar sticklingvas och som hänger i mitt köksfönster tycker jag definitivt att det är ett konstverk. 

Dels själva vasen som är en fyndig konstruktion, men än mer lockande att titta på är den ständigt törstiga växten  i det här fallet murgröna  som ändrar "verket" lite grand dag för dag. Och konstnär är naturen själv. I samarbete med Karin André Barowiak, som gjort vasen, inköpt på Galleri Hantverket på Götgatan, Stockholm.

Copyright Klimakteriehäxan

7 kommentarer:

  1. Verkligen ett konstverk och i dubbel bemärkelse. Så läcker. Och just att den är hängande får både vasen och växten att framträda än mer. Antar att den även kan placeras var som...
    Roligt att titta in via länken-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är förtjust i mitt "konstverk"! Jag gillar det där galleriet, de har många duktiga konstnärsmedlemmar och det ligger ju så till att man lätt är i närheten.

      Radera
  2. Kul med vackra saker i vardagen.

    SvaraRadera
  3. Verkligen genialisk! Sån konst som jag förstår mig på ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och i ständig förändring! Men det gäller att komma ihåg att fylla på vatten, murgrönan dricker mycket nu i sol och värme.

      Radera
  4. Ett konstverk som är helt i min smak. Så himla läckert:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt överkomligt i pris dessutom! Bra idé hon fick, glaskonstnärinnan.

      Radera