söndag, februari 12, 2023

Skyltat på Söder

Ni vet ju att Klimakteriehäxan är en annons- och reklamfri blogg eller hur? Det hindrar mig inte från att berätta, att den här restaurangen på Ringvägen är ett matställe jag med förtjusning återvänder till. Inte ett smack trendigt eller så, men god mat, trevlig personal och bra stämning. På lunch för 125 kronor ofta husmanskost som man får tillsammans med dryck, smör, bröd, sallad, kaffe och kaka, dock inte på söndagar, då är det a la carte-matsedeln som gäller. Jag gillar deras skylt också, enkel och stram!

För nu är det fokus på skyltar, eftersom vi högtidlighåller Skyltsöndagen i bloggvärlden, anförda av bloggaren BP. Kolla i hennes högerspalt så hittar du fler skyltar av varierande slag! 

Låt mig dessutom bjuda på ett gäng väldigt trevliga och uppiggande skyltar som serveras på denna lilla video, väl värd att klicka igång! Trevlig söndag!

Någon behagar skämta kring våra soptunnor, tror jag sett något liknande tidigare men
minns inte var – fast visst var det också på Södermalm?
 
Detta kallar jag för den perfekta skyltningen när det är dags för vinterrea!

PS UPPDATERING Dålig tajming hade jag på den lilla snutten om 91:ans restaurang, för just nu har de stängt i fem veckor för renovering! Men de verkar vara inne på att öppna igen ...

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. 91-an är stilfull som skylt. Undrar om det finns en 87-an också?;) Den sista skylten på veden är perfekt, gillar den verkligen men så gillar jag ju björkved.
    Ha en fin söndag Klimakteriehäxan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en helt Ok söndag, nu satsar vi på en helt OK vecka! Tack för att du tittar in här!

      Radera
  2. i Finland om man går in i en BAR så betyder det mjölkbar, där serveras lunch

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det långt mellan mjölkbarerna. Men de finns väl???

      Radera
  3. Vi har ju reklambefriade bloggar båda två, men det känns ändå schysst och skönt att kunna rekommendera ett matställe/café som man gillar och som är värt att nämnas. Det gör jag också:-)
    Videon är härlig. Har sett den förut, men minns inte var någonstans. Men den kan man titta på många gånger:-)
    Bin:en och REAn - hahaha:-)
    En härlig Skyltsöndag här hos dig. Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där videon är snudd på genial, faktiskt! Önskar dig en fin vecka!

      Radera
  4. Haha, videon har jag faktiskt inte sett,
    Första skylten gav mig en sommarkänsla och veden, jätterolig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Videon tål att ses flera gånger! Ha det bra!

      Radera
  5. Kul med 91:an- Instämmer helt. Där lunchar vi också ibland. Även fint att sitta ute här när den årstiden kommer.
    Log gott åt videon. Hade inte sett den tidigare.
    Och soptunnor och ved kan vara nog så roliga de också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att ha ett juste matställe så nära. Verkligen prisvärt.

      Radera
  6. Men du vilken genial kille som klistrar om skyltarna i världens värsta blåshål! Blev så förtjust så jag glömde de övriga skyltarna..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är helt ursäktad! Jag tyckte den där videon var jättebra!!!

      Radera