fredag, februari 09, 2024

"Om en liten vecka"

"Om en liten vecka" var ett flitigt förekommande uttryck i den mysiga barnboken "Bella och Gustav" av Eva Eriksson. I dag passar det som rubrik när man ska svara på ElisaMatildas fem fredagsfrågor
  1. Vad hände i måndags? Trevlig fika med kompis som tittade in. Träning på kvällen.
  2. Vad tyckte du om tisdag? Blev sittande onödigt länge med bloggen, annars inget särskilt.
  3. Blev onsdag en lillördag? Om dammsugning räknas som lillördagsaktivitet så ...?
  4. Hur kändes din energi under torsdagen? Helt ok. Blev snabbt klar och vi kom iväg till Barndomslandet.
  5. När gör du fredag idag? När dagens skidskytte på VM är avklarat. Vid halv sju, ungefär? Fast man kan kanske räkna in den där sportsändningen också? I så fall tror jag klockslaget är 17.20.
Fin fredag önskas ni alla!

Copyright Klimakteriehäxan

23 kommentarer:

  1. Önskar en trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Strålande vacker vinterdag hos oss, men kallt.

      Radera
  2. Ibland blir man verkligen sittande länge med bloggen.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sannerligen ... och mina SELFIEs tar faktiskt tid att hantera, men det är ju mest roligt!

      Radera
    2. Nej jag tror inte att dammsugning räknas som lillördagsaktivitet... 😊.
      Såg damernas skidskytte, är det VM? Trodde det var sista tävlingen innan VM, men å andra sidan har jag följt med dåligt denna vinter, jag som annars inte missar en t'vling eller resultat.
      Jag fastnar ofta vid datorn när jag läser bloggar.

      Ha en fin helg

      Radera
    3. Dammsugning är inget äkta nöje, den saken är klar!

      Radera
  3. jag fastnade också för En liten vecka. dammsugning är väl ingen lillördagsaktivitet. trodde jag som inte vet vad en egentligen ska göra en lillördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lillördag - uppfanns inte det på den tid då det fanns pigor, tror de fick lite ledigt på onsdagskvällar???

      Radera
  4. LillaSyster3:39 em

    Tycker att du verkar ha haft en bra vecka! Trevlig helg =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen inte klaga! Önskar dig också en trevlig helg!

      Radera
  5. Dammsugning är verkligen inget lördagsnöje, inget nöje alls förresten.
    Visst är det lätt att fastna i bloggandet, och framför allt i att läsa andras bloggar. Är nog därför jag inte skriver så ofta heller.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad att du tog dig tid att titta in här i alla fall! Dammsugaren är nu i viloläge över helgen åtminstone ...

      Radera
  6. En helt okej vecka verkar det som. Kul att du också fick ett städanfall och inte ställde dig i ett hörn och väntade på att det gick över;-)
    Jag gör väl fredag om 6 minuter när skidskytte-VM börjar, men sedan visar ju tv6 längdskidåkning också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte sexan i Barndomslandet men skidskyttet - absolut! Vore så kul med lite medaljer ... håller tummarna!

      Radera
  7. Låter mysigt med barndomslandet! Undrar hur det gick i skidskyttet? Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga medaljer tyvärr. Men vacker vinter i Barndomslandet!

      Radera
  8. Jag inser hur lyckligt lottad jag är eftersom maken tar hand om dammsugandet här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kan man få låna honom kanske????

      Radera
  9. Skidskytte är ju en perfekt TV-sport. Curling är en annan sport som gör sig suveränt i TV.
    En sport som anpassat sig till TV och idag är helt annorlunda att se på TV det är orientering. När de började använda GPS-spårning på kartorna i TV-sändningarna blev ju sporten något helt annat och mycket roligare att se på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk att man har blivit skidskyttefan OCH curlingfan! För du har helt rätt, båda sporterna blir spännande tv. Bandyvännerna får ha sin osynliga boll i fred!

      Radera
    2. PS försökte göra svarsvisit hos dig men det fick jag inte????

      Radera
    3. Anonym1:08 fm

      Www.janeriksundh.wordpress.com

      Radera
    4. Tack! Ordningen återställd! Överväger att kalla dig för en digitaliserad ängel, så många som du hjälper med dataproblem.

      Radera