måndag, december 31, 2018

Gott nytt år!

När klockan slagit tolv i natt är det alltså år 2019.
Kanske just den här klockan går rätt och kommer fram till årsskiftet med sekundpassning, men det kan jag ju inte vara alldeles säker på eftersom jag tog bilden för ett tag sedan.

Urtavlan är broderad i korsstygn och stommen är gjord i keramik. Originell och kul tyckte jag när jag såg den på Konsthantverk i Arvika! Missade dock, tyvärr, namnet på upphovspersonen.

Kanske beror min uppskattning till stor del på att det är en fågel som är motivet? Men eftersom jag inte köpte den kan den inte ingå i min pippi-på-fåglar-samling. Bara ögonfröjd, till låns!

Oavsett hur rätt våra klockor går önskar jag ett gott nytt år för oss alla, dig och mig och hela världen! Drömma får man väl en nyårsafton?

Copyright Klimakterehäxan

6 kommentarer:

  1. åååå, helt i min smak! ❤️ jag tror på Hans Rosling som säger att det blivit bättre här i världen. Gott nytt bloggår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fin klocka, inte sant! Hoppas Rosling har rätt.

      Radera
  2. Nog den mest originella klocka jag någonsin sett. Jag skulle nog också fallit för den.
    Ingrid som också önskar dig ett Gott Mytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag lyckades låta bli att köpa den i alla fall ...

      Radera
  3. Snacka om annorlunda och verkligen originell klocka. Ett litet konstverk. Bra val till din nyårshälsning.
    Önskar dig också ett Gott Slut och ett Gott Nytt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas den går rätt ... nu när vi passerat tolvslaget och solen strålar! Gott Nytt!

      Radera