söndag, december 16, 2018

Kall skyltsöndag

Utvecklingen står inte still trots att det är mitt i vintern.
Alltså konstaterar jag att nu har termometern på Katarinahissen återuppstått, också den i ny design förstås. Men när klockan för en dryg månad sedan tickade igång (det gjorde den förstås inte, tickade alltså, men rent bildligt talat) fanns ingen temperaturangivelse, vilket vi var vana vid från tiden före renoveringen.

Nu, tada!!! finns det! Och trots att det står att det är en plusgrad i luften var det iskallt, kan jag berätta som stod där och väntade på bussen i alldeles för många minuter, som vanligt utan rejäl zoom på kameran, vilket förklarar bildkvaliteten.

Budskapet att julen är en utmärkt tid att vara uppkopplad vet jag däremot inte om jag känner att jag instämmer så där helt och fullt i.
Någon gång ska väl även mobilen och laptoppen få ledigt, så varför inte lite julledigt? Tja, vi får väl se hur det går.

Skyltsöndag är det varje söndag numera, med skyltandet organiserat via bloggen BP. Ute snöar det och termometern här hemma visar också på +1.

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Ja då är det som det ska i alla fall. Och visst kan det kännas riktigt kallt fast det inte är minusgrader. Att vänta på bussar är verkligen kylslaget ibland.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker reklammakare visar lite oro där, tänk om ingen vill vara på nätet över jul, då tjänar vi inga pengar! För visst ska man ju helst glömma nätet och umgås IRL under julen. Fast så gör inte jag, jag kommer att sitta vid datorn varje dag...jag "firar" jul ensam, dvs. jag kommer inte ha sällskap här av familjen. Men jag träffade dem i veckan som var, så jag klarar mig speciellt som jag är en antijultant. Jag förstår att du frös vid Slussen, vinden kommer ju från alla håll! Ha en trevlig adventsafton o grattis till de många bloggåren, tror jag kommer igång två år efter dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är bestämmer man själv över sin tid. Så ha det så trevligt vid datorn, det blir nog bra med det!

      Radera
  3. Jättefräckt! Den skylten kan man knappast missa, inte klockslagen och temperaturen heller. Skyltens färger är verkligen slående.
    För att vara ärlig så tycker jag att budskapet är klockrent. Jag menar även om familjen är samlad irl, så sitter ändå alla med sina mobiler och plattor i handen för att "dokumentera" samvaron, maten och presenterna på sociala medier.

    Tusen tack för denna toppen skylt och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle nog önska att vi åt skinkan och frestelsen utan mobil i handen ... vi får väl se hur det går ...

      Radera
  4. Jamen nu så är ordningen återställd! Nu kan jag pusta ut!

    Och jag tycker det är en urusel uppmaning, det är väl vid jul man ska vara social och träffa familj och vänner. Om man har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skönt när saker och ting blir "normala" ... Håller med dig om önskan om trevlig samvaro utan uppkoppling.

      Radera