söndag, december 23, 2018

Vinter och vår på samma Skyltsöndag

Det är (naturligtvis) Skyltsöndag igen. En god svensk definieras genom att hen gör som det står på skyltarna, det vet ni väl?
Men alla skyltar förmedlar inte budskap man vågar tro riktigt på. Ni förstår vad jag menar om ni tittar på bilden här ovan. Även om också jag vet att "strax" är ett väldigt töjbart begrepp ...

Ett bevis för hur töjbar tiden är tycker jag visas tydligt när man i modebranschen redan är framme vid "pre-spring". Fast visst, hatar man minusgrader, mörker och snö så kan det kanske pigga upp att tänka på ljusare tider, i vårens färger.

Passar bra på en skyltsöndag hur som helst, inte sant?
Jag kryddar med ett skyltfönster fyllt med julgransprydnader gjorda i fusion, alltså sammansmält glas. När jag ändå var i Gamla Stan blev jag tvungen att föreviga de jättestora "skyltarna" som döljer renoveringen av de klassiska fasaderna vid Stortorget. För fasaderna finns kvar till allmän beskådan, om än på skynken!

Du kan hitta fler söndagsskyltare om du klickar dig vidare till bloggen BP, där skyltandet har en samlingspunkt sedan Pumita lämnade Blogglandia.



Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. haha, bangolf... fast här har vi ingen snö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis nu snöar det rätt ordentligt utanför mitt fönster.

      Radera
  2. Pre spring ...? Ja, det borde väl vara vinter det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja nåt åt det hållet i a f ... :-D

      Radera
  3. Här fick du ju till en mycket önskad julklapp till mig, eller rättare sagt fyra klappar. Bra jobbat där! Så många skyltar har du aldrig lagt upp förut, så din tajming är alldeles utmärkt!

    Skrattade gott åt första skylten - alt är relativt om man säger så.

    Pre-Spring, suck! Å varorna var väl redan nu reade, eller!? Allt annat har ju varit det sedan maj i år.

    De små glassmyckena gillar jag, riktigt söta. Bäst av allt är dock husfasaderna vid Stortorget. Mycket bra och smart dessutom. De livar upp den annars så himla tråkiga (i mina ögon) julmarknaden där.
    Tusen tack för din bästa skyltning hittills. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag brukar inte alls ha lika gott om skyltar som du har - men nu har jag t o m sparat en så jag har till nästa söndag också!
      Glassakerna till granen är förvisso söta, men också rätt tunga, misstänker jag. Gick aldrig in i butiken. Fasaderna tycker jag också var kanon, den där julmarknaden gick jag snabbt förbi utan att stanna.

      Radera
  4. Jag kan bara hålla med dig om ordet Strax....ett ord jag faktiskt aldrig använder själv. Tror inte ens att jag gjorde det när jag jobbade i servicebranschen. Men det låter käckt. God Jul från vinterpörtet, 12 kalla i skrivande stund, burr stackars tomte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det lär ju inte bli varmare strax, precis!
      God jul till dig också!

      Radera