lördag, december 29, 2018

Säsongsanpassat bokmärke


Fick amaryllis i present dagen före julafton. På skaftet satt en etikett med en hälsning. Hälsningen frambringades av en rar tomte, som jag nu befriat från tjänsten som blomstervakt och gjort om till ett bokmärke med perfekt säsongsanpassning.

Det blir kanske inte mitt mest långlivade men känns väldigt trevligt just i dessa dagar! Och om du undrar vilken bok det ligger i så är det "Dagar av ensamhet" (I giorni dell'abbandono) av Elena Ferrante. Bara några sidor kvar.

Boklysten brukar visa sina bokmärken så här en gång i veckan, klicka dig över till henne så får du nog se mer! Roligt om fler hänger på, för inte låter du det väl bli hundöron i dina böcker?

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. Den var ju jättefin och verkligen passande den här tiden på året! Synd att vi inte kan ha så mycket julblommor pga katterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blomlöst liv låter sorgligt ... men ni får väg njuta av annat!

      Radera
  2. aktuellt bokmärke, jag försökte fundera... men kom inte på

    SvaraRadera
  3. De bokmärket kan du ju åter ta i bruk 1:a advent 2019 till Trettondagen 2020;-)
    Skulle nog hänga på utmaningen om jag hade några bokmärken. De enda jag äger är dom här: https://bp-computerart.blogspot.com/2017/08/back-on-track-igen.html. Har bara använt OMG. De andra två är kvar om kylskåpsmagneter...

    PS. Köpte förresten "Silvervägen" idag. Är medlem hos Akademibokhandeln och den kostade bara 49 kronor (månadens bok) för medlemmar. Akademibokhandeln har just nu en "drive" med pockets i olika genrer "köp tre för 99 kronor". Nu var det inte mina genrer, men kanske ett tips för dig. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag sparar kanske tomten till kommande jular, vi får väl se ... "månadens pocket" har jag upptäckt, och köpt - tre för 99 låter osannolikt billigt för att vara hos Akademibokh som normalt sett är jättedyr (tycker jag) Ska kolla.

      Radera
    2. Men den länken som du la in funkar inte!

      Radera
  4. Klart du ska spara tomten till nästa säsong! Det är ju det som är så roligt, plocka fram små minnen. Du har väl noterat på baksidan vem di fick blomman ifrån!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog kommer jag ihåg vem som ger mig blommor!!!

      Radera