onsdag, november 04, 2020

Dagens frukost

Foto Klimakteriehäxan Copyright Dagens Nyheter
 

14 kommentarer:

  1. Det här är ett urgammalt veckans citat på min blogg - kunde inte bli mer passande.

    "Det är orimligt att amerikanarna själva ska få välja en så mäktig man som den amerikanska presidenten."

    (Jean-Jacques Servan-Schreiber)

    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Din frukost var ju häftigare än min!
    Min bestod av Nya LidköpingsTidningen och en tallrik havregrynsgröt plus en kopp kaffe då.
    Presidentvalet känns som en fars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorgligt snarare än fars ... vart tog sans, vett och hyfs vägen?

      Radera
  3. Här står TV:n på och ja, såklart handlar det om presidentvalet i USA, hur ska det gå, ska han vinna igen Trump??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tyvärr länge trott på "four more years". Men än är det inte klart.

      Radera
  4. tja, det blir väl nattmacka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan ju ta veckor och ännu mer innan vi har ett resultat på riktigt!

      Radera
  5. mannen som suktat efter Nobels Fredspris ser ut att starta inbördeskrig i stället

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han borde snarare buras in ... på dårhus (fast det heter det naturligtvis inte längre, jag vet!)

      Radera
  6. Eller hur! Å precis som för fyra år sedan... äsch déjà vu. Så trist, tråkigt och barnsligt. Det måste väl vara nåt fel på amerikanerna att så många faktiskt ändå har röstat på idioten. Jag förstår det inte. Men det finns ju ett litet hopp kvar att Joe Biden ändå når först till 270. Men i så fall vill jag inte ens tänka på efterspelet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan bli väldigt rörigt och tråkigt hur det än går. Känns som om man aldrig mer ska våga åka till NY ...

      Radera
  7. Jag håller tummarna för en demokratisk seger. Hårt! Men vad är det för fel, precis som BP skriver. Och varför bråkar "Trumpeten". Extremt ev. dålig förlorare. Hoppas han blir det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han förtjänar att förlora, men kan uppenbart inte hantera det. Nu har han ju inte varit så särdeles duktig på att hantera rollen som POTUS heller.

      Radera