torsdag, juli 28, 2022

God lyssning!

Medan Mia i bokhörnan njuter av semester är hennes helgfråga inte en fråga utan en uppmaning om att komma med tips som passar om böcker, resmål, tv-program och recept, det får gärna ha en anknytning till böcker.

Då föreslår jag att du sätter dig bekvämt (eller tar en promenad för all del) och justerar hörlurarna. Sedan knappar du in Jerker Virdborgs "Svart krabba" som radioföljetong.

Jag läste boken för några år sedan och har nyligen lyssnat på den, inläst av Måns Westling. Den ligger kvar till slutet av september. Tycker det är en riktigt spännande historia, kanske är den svalkande en varm sommardag dessutom eftersom historien utspelar sig på vintern, i sträng kyla, med mycket snö och i långa stycken på förrädisk havsis. God lyssning önskas ni härmed!

Copyright Klimakteriehäxan

13 kommentarer:

  1. Radio lyssnar jag sällan på bara i bilen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du behöver ju inte tänka "radio", tänk "ljudbok"!

      Radera
  2. radioföljetongen brukar jag lyssna på, men Svart krabba var jag inte så förtjust i. en av mina bröder propagerade väldigt mycket för den

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smaken är som bekant olika ... jag håller på med Paradiset nu, tycker den är seg - men Nobelpriset har han fått!

      Radera
  3. vart tg min kommentar vägen... funderar på novell av Jerker Virdborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj har nån trollat ... jag är oskyldig! Har tänkt läsa nåt mer av honom men det har inte blivit av.

      Radera
  4. Stort tack för tipset om följetongen. Ska helt klart ta mig an den-.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar den. Tät, lite mystisk, lite otäck ---

      Radera
  5. Tack för tipset! Den låter spännande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker absolut det! Finns visst som tv-serie också, den har jag inte sett.

      Radera
  6. Tack för tips. Men vem har fått nobelpriset? Inte Jerker Virdborg i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det har han som skrev Paradiset ... (inget syftningsfel, jag blev tvungen att kolla :-D) Virdborg får det förmodligen aldrig.

      Radera
  7. Radiolyssning funkar inte längre för mig sen menieres kraschade min hörsel, men känner till titeln, och den finns nog i textformat också.

    SvaraRadera