fredag, juli 29, 2022

Mor och barn

Det är något visst med den lilla gruppen "mor och barn". Motiv för oändligt många konstverk. En situation som vi är väldigt många som haft lyckan att befinna oss i. Är det igenkänning som gör att vi tittar med extra snälla ögon även på småttingar i djurens värld? 

Till och med råttungar är ju söta, på något vis, och flodhästens barn ser också rara ut trots sin storlek. Andra livsfarliga vilddjur som björnar, lejon och tigrar får underbara små ullknyten som man bara vill ta i sin famn, klappa och kela med.

Själv blir jag alltid extra glad (trots att jag inte är någon "hästflicka") när jag stöter på föl. På en markbit nära Barndomslandet går för närvarande fyra ston med var sin långbent avkomma. De växer så det knakar, precis som barn gör! Så bestämde jag mig för att försöka ta några bilder innan idyllen var urväxt. Fotot ni ser här hade jag inte direkt planerat, men jag är galet nöjd med resultatet!

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Jätte fin bild. Jag har en bokutlottning var gärna med du också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och nu är jag med i utlottningen också ...

      Radera
  2. Anonym1:13 em

    Snygg bild. Många djurungar är söta... men råttor och möss... nej...jag kanske aldrig sett sådana ungar ..
    Hade en tavla... ett papper i färg i glasram, då jag var barn Mor och barn... känd tavla...Den var så fin. Önskar dej en god dag! Anna-Lena/femfemman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag faller inte i farstun för råttungar, men de är lite söta ändå!

      Radera
  3. Denna mor och barn-bild är i en klass för sig. En av dina bästa foton du visat upp. Den bilden kan du vara stolt över:-)

    SvaraRadera
  4. en situation som vi alla haft lyckan att befinna oss i, oavsett kön

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint med barn ...

      Radera
    2. Hannele8:58 em

      det hoppas jag att båda mina föräldrar tyckte

      Radera
    3. Säkert. Precis som du och jag tycker om våra!

      Radera
  5. Förstår att du är riktigt nöjd med resultatet av bilden. Den är så fin och säger mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle kunna stanna hos de där fyra stona med sina föl länge ... de är SÅ fina!

      Radera