lördag, juli 23, 2022

Veckans mening – om skönhet

Ur det man nyss läst plockar man upp Veckans mening, efter uppmaning från Skriv-Robert. Jag är en bra bit in i "Jonas Eckel" av Karin Fossum, en roman som kallas deckare men som faktiskt inte liknar någon annan i genren om du frågar mig. Här finns en jobbig relation som hotas av mörka moln och huvudpersonens fru beskrivs med några få ord som säger mycket (och eventuellt bjuds man, åtminstone om man är tjej, också på möjlighet till viss igenkänning ...)

Hon försökte vara vacker.

Copyright Klimakteriehäxan

18 kommentarer:

  1. jag gjorde alltid tvärtom... men det hjälpte föga 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är gick det ju bra för dig ändå!

      Radera
  2. Ja, visst är det så att man försöker vara vacker! Tack för fina ord i min blogg-gårdagens look där jag t.o.m var osminkad!
    Är boken bra om Jonas Eckel, det är nämligen min tur att hitta en pocket till nästa bokcirkel, eller har du nåt bra tips?!
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med ref till ditt inlägg som jag kommenterade verkar det ju gå rätt bra för dig! :-D

      Radera
    2. PS vet inte om jag vågar rekommendera Jonas E - tycker exvis att hennes "Älskade Poona" är bättre.

      Radera
    3. Tack för tips!

      Radera
  3. Hej var gärna med på min bokutlottning.

    SvaraRadera
  4. Vi män inskränker oss till att försöka dra in magen ibland :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är inte alltid det går så himla bra heller eller hur ...? :-D

      Radera
  5. Ja, just det! Man försökte. Frågan är om man lyckade;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske inte vacker precis men lite halvsnygg? (i mitt fall, vet ju inte hur dånande vacker du är/var)!

      Radera
  6. En bok jag inte ännu läst- Men nu blev jag nyfiken på den. Har läst en del annat av Karin Fossum och gillat det-
    Men ingen är tänkvärd. Helt klart. Räcker det med att försöka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan väl inte göra mer än försöka? Och hoppas ...

      Radera
  7. ja, just det! och hur bra går det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förmodligen inte lika bra som man skulle önska. Men kanske försöka duger?

      Radera
  8. Javisst, försöka duger ju. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är så man får se det!

      Radera