söndag, december 11, 2022

CITAT om ett radioprogram

"Jag uppskattar också att de, i synnerhet då Louise Epstein, ofta varit okunniga, utan att hymla med det. Dels blir det kul radio, men det är också sympatiskt, ett sätt att ställa sig på lyssnarens sida. För det flesta undrar ju ungefär samma saker som hon förvirrat frågar gästerna, med sin karakteristiskt släpiga röst. Men få är de som i offentligheten vågar blotta sig på det sättet."

-Lisa Magnusson kommenterar på Dagens Nyheters ledarsida att Sveriges Radio lägger ner P1-programmet "Nordegren & Epstein" som varit en riktig långkörare. Jag tillhör dock dem som inte kommer att sakna duon, är rätt trött på dem båda och hoppas på nytt pratprogram i stället. Ett bottennapp jag aldrig glömmer är hur Epstein berättade vad som var den allra värsta effekten av corona-utbrottet: att det var mest synd om det årets studenter, som inte skulle få fira som vanligt på grund av pandemin ... Nordegren protesterade visserligen, förmodligen väl medveten om att folk just då låg och dog i farsoten. Ack ja.

4 kommentarer:

  1. Anonym7:34 em

    Jag tycker Epstein är så gott som outhärdlig och det gäller även Nordegren. Så för mig är nedläggningen verkligen inget problem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan möjligen bli intressant att kolla vad som kommer i stället.

      Radera
  2. Har då och då lyssnat på programmet och tyckt det haft visst underhållningsvärde.
    Men många har gillat programmet annars hade det ju inte varit kvar så här länge. KOmmer inte alls att sakna dem.
    Men jämför jag med Fredrik och Filip i tv så går det mesta att tolerera.Även dem är det många som gillar.
    Undrar vem som kommer i stället. Troligen ingen pausfågel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog de haft en stor och ganska trogen publik även om inte jag lyssnat jätteofta - fast de har ju inte gått att undgå ... F&F kan man verkligen också bli heltokig på!

      Radera