fredag, december 16, 2022

Förlåt men hur tänkte vi här då?

Jag har jobbat med tv i ungefär femtio år. Det har lärt mig mycket. En viktig insikt som man skaffar sig om man inte redan har den är att publiken inte består av idioter.

Dit har inte TV4:s politiske analytiker Marcus Oscarsson kommit, trots en rätt lång mediekarriär, nu senast tio år på fyran, där han levererar outhärdliga tirader om våra politiker. Och i kanalens morgonprogram ombeds han (man kan undra varför valet föll på just honom?) föreslå olika sätt att spara el när energin är dyr och tillgången osäker.

Ni ser hans tips på bilden. Förlåt men hur tänkte vi här då? Inte alls, är min gissning. Jag kan ju inte vara ensam om att nästan svimma när jag ser hans råd. Hade alla på redaktionen somnat om, märkte inget? 

Jag råkar veta att man på kanalen anser (eller tror sig veta) att Oscarsson älskas av en stor publik. Undrar bara varför. Men turkos slips kan förstås vara snyggt på nästan vem som helst.

Copyright Klimakteriehäxan 

2 kommentarer: